Diaľničnú križovatku D1/D4 je treba, dá sa však postaviť lacnejšie, tvrdí ÚHP

Dobudovanie križovatky D1 a D4 si podľa odhadov vyžiada investíciu 132,6 milióna eur. Náklady je však možné podľa ÚHP znížiť o 6,3 milióna eur.

14.05.2021 19:19
vizualizácia križovatky, okolie BA, diaľnica D1 Foto:
Neďaleko Triblaviny bude križovatka diaľnic D1 a D4.
debata (14)

Dobudovanie križovatky D1 a D4 si podľa odhadov vyžiada investíciu 132,6 milióna eur. Projekt je dopravne nevyhnutný. Investičné náklady je však možné znížiť o 6,3 milióna eur (5 %), ak súčasťou projektu nebude rekonštrukcia strediska údržby vo Vajnoroch a znížia sa náklady na výmenu vozovky v križovatke Triblavina. Konštatuje to Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP) vo svojom hodnotení.

Projekt má odľahčiť dopravu v úseku diaľnice, ktorým denne prejde 70 000 vozidiel. K dostavbe sa štát zaviazal v zmluve s koncesionárom, ktorý stavia bratislavský obchvat. Materiál tiež poukazuje na to, že štát má zároveň záväzok platiť koncesionárovi D4/R7 plnú platbu za dostupnosť 55 miliónov eur ročne bez ohľadu na nemožnosť využiť obchvat pre chýbajúcu križovatku.

obchvat Bratislavy Čítajte viac Video: Práce na obchvate Bratislavy finišujú. Pozrite si reálny stav

ÚHP odporúča znížiť odhad nákladov na kompletnú výmenu vozovky v križovatke Triblavina (úspora 3,2 milióna eur) a v kontexte rozpočtových obmedzení vypustiť z projektu rekonštrukciu strediska údržby vo Vajnoroch (úspora 3,1 milióna eur). Rekonštrukciu strediska údržby Vajnory navrhuje samostatne posúdiť a v prípade potreby realizovať ako nový projekt.

Ponuky vo verejnom obstarávaní plánuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS) hodnotiť podľa kvalitatívnych kritérií. Cena bude mať váhu 49 %, ostatné kritériá zohľadnia skúsenosti, trvanie výstavby a dopravné obmedzenia.

14 debata chyba
Viac na túto tému: #NDS #D4R7 #križovatka D1/D4 #ÚHP
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy