Dobudovanie križovatky D1 a D4 si podľa odhadov vyžiada investíciu 132,6 milióna eur. Projekt je dopravne nevyhnutný. Investičné náklady je však možné znížiť o 6,3 milióna eur (5 %), ak súčasťou projektu nebude rekonštrukcia strediska údržby vo Vajnoroch a znížia sa náklady na výmenu vozovky v križovatke Triblavina. Konštatuje to Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP) vo svojom hodnotení.
Projekt má odľahčiť dopravu v úseku diaľnice, ktorým denne prejde 70 000 vozidiel. K dostavbe sa štát zaviazal v zmluve s koncesionárom, ktorý stavia bratislavský obchvat. Materiál tiež poukazuje na to, že štát má zároveň záväzok platiť koncesionárovi D4/R7 plnú platbu za dostupnosť 55 miliónov eur ročne bez ohľadu na nemožnosť využiť obchvat pre chýbajúcu križovatku.

ÚHP odporúča znížiť odhad nákladov na kompletnú výmenu vozovky v križovatke Triblavina (úspora 3,2 milióna eur) a v kontexte rozpočtových obmedzení vypustiť z projektu rekonštrukciu strediska údržby vo Vajnoroch (úspora 3,1 milióna eur). Rekonštrukciu strediska údržby Vajnory navrhuje samostatne posúdiť a v prípade potreby realizovať ako nový projekt.
Ponuky vo verejnom obstarávaní plánuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS) hodnotiť podľa kvalitatívnych kritérií. Cena bude mať váhu 49 %, ostatné kritériá zohľadnia skúsenosti, trvanie výstavby a dopravné obmedzenia.