Predmetom projektu je vypracovanie multimodálnej štúdie realizovateľnosti potrebnej na zlepšenie aktuálnej dopravnej situácie v Košickom kraji. Po tomto rozhodnutí podľa neho už môže Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sfinalizovať súťažné podklady a vyhlásiť verejné obstarávanie na spracovateľa tejto štúdie.
Ako pripomenul Jaroslav Kmeť, rezort dopravy aj týmto krokom plníme slovo, ktoré dal východu v súvislosti s iniciatívou Diaľnica na Zemplín. Podľa štátneho tajomníka ministerstva dopravy a výstavby bez rýchlociest a diaľnic slovenské regióny strádajú, lebo investori sa tam nehrnú, práce je málo a napokon sú obyvatelia húfne nútení opúšťať svoje domovy a migrovať za lepšími príležitosťami.
Čítajte viac Digitalizácii Slovenska by prospela aj národná digitálna diaľnicaRegióny tak prichádzajú o svoju dušu a stávajú sa ešte ospalejšími. Podľa Jaroslava Kmeťa túto situáciu veľmi dobre poznajú aj obyvatelia Zemplína, kde sa nachádza až sedem z najmenej rozvinutých okresov. Aj preto ministerstvo dopravy a výstavby chce čo najskôr vyriešiť problémy s nedostatočnou výstavbou ciest na Zemplíne.
Z operačného programu Integrovaná infraštruktúra sa doteraz čerpali financie vo výške okolo 2,5 miliardy eur. Tento program umožňuje podľa rezortu dopravy a výstavby financovanie projektov aj v rámci dopravy, informatizácie či výskumu a inovácií. V súčasnosti sú zazmluvnené zdroje z Európskej únie za takmer päť miliárd eur, čo predstavuje 87 percent celého balíka.