Vyhláška neupravuje počet ani zloženie osôb za stolom na terasách – teda spoločná domácnosť, mimo spoločnej domácnosti. „Pripomíname, že pri vstupe do prevádzok a ich exteriérových častí sa vyžaduje negatívny výsledok testu nie starší ako sedem dní, respektíve iný doklad o výnimkách, ktoré sú stanovené vo vyhláške,“ spresnila hovorkyňa Úradu verejného zdravotníctva Daša Račková.
Ako to bude s rúškami? „Pi vstupe na terasu musia byť dýchacie cesty prekryté, a takto si osoby sadajú aj za stôl. Rúško či respirátor si dávame z tváre dolu na čas, ktorý je nevyhnutný na konzumáciu jedál a nápojov,“ vysvetľuje Račková. Počas konverzácie majú byť nasadené na tvári, dodala.
Aké podmienky platia pre reštaurácie od pondelka 26. apríla
- Povoľuje sa prevádzka terás (exteriérových častí prevádzok verejného stravovania),
- Stále platí zákaz konzumovať jedlá a nápoje v interiéri.
Jedlá a nápoje je možné podávať:
- zabalené pre odber so sebou,
- v exteriérovej časti prevádzky: za exteriér sa považuje priestor s otvoreným vchodom, ktorý je ohraničený krátkodobými či dlhodobými konštrukciami maximálne z dvoch bočných strán.
Čo musia reštaurácie dodržať:
- Medzi stolmi musí byť odstup najmenej 2 metre (tu neplatí podmienka jedna osoba na 15 štvorcových metrov).
- Konzumovať jedlá alebo nápoje je možné len posediačky, aby sa zabezpečil kontrolovaný rozostup ľudí.
- Nie je povolený samoobslužný výdaj, ako je nakladanie šalátov alebo odber pečiva. Jedlá a nápoje môže podávať len obsluhujúci personál.
- Príbor nesmie byť voľne dostupný pre zákazníkov na stoloch, obsluha ho musí priniesť k jedlu zabalený do papierovej servítky.
- Stanovujú sa podmienky pre umývanie riadu: vykonávať sa musí podľa požiadaviek uvedených v § 9 ods. 4. písm. g) vyhlášky MZ SR č. 533/2007 Z. z.; pri ručnom umývaní kuchynského riadu sa odporúča pridať pred opláchnutím kuchynského riadu dezinfekčný prostriedok.
- Po každom zákazníkovi je nutné vydezinfikovať jedálny lístok, stoly a dotykové plochy vrátane úchopových častí stoličiek a kresiel.
- Hygienické zariadenia prevádzky musia byť vybavené tekutým mydlom a papierovými utierkami a každú hodinu sa musia dezinfikovať.
Od pondelka sa otvárajú sa fitness centrá s týmito podmienkami
- Maximálna kapacita 6 zákazníkov.
- Hygienické zariadenia prevádzky musia byť vybavené tekutým mydlom a papierovými utierkami.
- Zvýšiť frekvenciu upratovania, čistenia a dezinfekcie dotykových plôch, na dezinfekciu treba použiť dezinfekčné prostriedky s virucídnym účinkom.
- Pri športovej činnosti je možné uplatniť si výnimku z prekrytia horných dýchacích ciest.
- Prevádzka šatní a spŕch je možná, za dodržiavania základných hygienických pravidiel (vetranie, dezinfekcia, rozostupy a pod.).