Tunel Višňové bude do konca roku 2023 sprejazdnený. Podľa Doležala je iný variant nemysliteľný

Tunel, ktorý umožní vyhnúť sa ceste pod Strečnom ušetrí motoristom až 23 minút. Jeho dokončenie bude stáť vyše štvrť miliardy eur.

23.04.2021 14:53
tunel Višňové Foto:
Práce v tuneli Višňové by mali byť obnovené už o pár dní.
debata (3)

Národná diaľničná spoločnosť dnes podpísala zmluvu na výstavbu diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové. Trinásť a polkilometrový diaľničný úsek s najdlhším slovenským tunelom Višňové výrazne skráti čas potrebný na prechod Žilinou. Vodičom umožní vyhnúť sa dopravným zápcham na existujúcej ceste I/18 pod hradom Strečno.

Ambíciou NDS je odovzdať nový diaľničný úsek Lietavská Lúčka – Dubná Skala najneskôr do konca roka 2023. Úsek začína v križovatke Lietavská Lúčka, kde nadväzuje na predchádzajúci úsek diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Za križovatkou trasa diaľnice postupuje smerom na východ, pretína katastre obcí Porúbka, Rosina, Višňové až po tunel. Ten prechádza popod vrch Hoblík a po viac ako siedmich kilometroch vyúsťuje v križovatke Dubná Skala a napojí sa na ďalšie pokračovanie D1.

Takto prebiehal slávnostný podpis zmluvy medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou a spoločnosťou Skanska, ktorá dostavbu bude realizovať:

LIVE: VIŠŇOVÉ BUDE!Tlačová beseda po podpise zmluvy s víťazom súťaže o dostavbu diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové.

Uverejnil používateľ Andrej Doležal – minister dopravy a výstavby SR Piatok 23. apríla 2021

Tento diaľničný úsek dobuduje za 254,83 milióna eur stavebná spoločnosť Skanska, projekt je financovaný z európskych zdrojov. Zhotoviteľ 10. mája preberie oficiálne stavenisko a rozbehne práce na dostavbe úseku.

Podpisom zmluvy práce na reštarte výstavby úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala nekončia. Nasledovať budú verejné obstarávania na technológiu tunela, stredisko údržby a odpočívadlo Turie. Všetci, ktorých to zaujíma, budú môcť detailný pokrok stavby sledovať na novom webe Visnovebude.sk.

V súvislosti s podpisom zmluvy o dostavbe tunela Minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) povedal: „Je načase hovoriť o výraznejšom zvýšení investícií štátu do strategickej infarštruktúry ako sú cesty, či diaľnice. Historické skúsenosti nám ukazujú, že to bolo práve naštartovanie masívnej výstavby, ktoré pomohlo ekonomike v postkrízovej do­be.“

Aj preto už v pondelok na najbližšiu koaličnú radu a následne na vládu Doležal predloží harmonogram investícií do cestnej infraštruktúry, ktorá by v systéme budovania ciest a diaľnic mala konečne spraviť poriadok.

Charakteristika úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala

  • Súčasťou úseku, dlhého 13,5 kilometra je 118 stavebných objektov
  • 7,5 km dlhý tunel Višňové s vetracou šachtou
  • 8 mostov (2 najdlhšie majú 947 m a 585 m)
  • 1 dočasné premostenie
  • 5 zárubných a 4 oporné múry
  • 2 protihlukové steny
3 debata chyba
Viac na túto tému: #D1 #Skanska #NDS #tunel Višňové #Lietavská Lúčka - Dubná Skala