Rozpočty domácností nielen na Slovensku už vyše roka ovplyvňuje pandémia. Podľa Štatistického úradu SR je aktuálne chudobou ohrozených až 16,3 % obyvateľov Slovenska.
„Uvedomujeme si, akou veľkou výzvou je pretrvávajúca mimoriadna situácia v spoločnosti z pohľadu rozpočtov mnohých rodín na Slovensku,“ hovorí Martin Kuruc, CEO Tesca na Slovensku. Pod novým označením Nižšia cena prináša reťazec dlhodobé zníženie cien. Medzi výrobky s novým označením „Nižšia cena“ patria bežne nakupované potraviny, ako napríklad kyslá smotana (0,54 eura), varená knedľa (1,35 eura), tradičný slovenský produkt bryndza (1,09 eura), produkty pre bábätká, kozmetika či pracie alebo čistiace prostriedky.
Reťazec Tesco pokračuje i vo svojich aktivitách zameraných na pomoc tým najzraniteľnejším. Príkladom je každodenné darovanie nepredaných potravín zo všetkých 153 obchodov. Od vypuknutia mimoriadnej situácie v marci 2020 reťazec doteraz daroval už 1 700 ton potravín, z ktorých bolo možné pripraviť štyri milióny porcií jedla.