Takmer dve tretiny krčiem čaká na otvorenie terás

Plánované uvoľňovanie opatrení je dobrou správou aj pre Plzeňský prazdroj. Vo firme veria, že sa situácia bude naďalej zlepšovať do takej miery, aby podniky mohli čo najskôr otvoriť aspoň terasy.

14.04.2021 10:32
debata (13)

„Z vyše 5 600 našich partnerov, ktorých sme sa počas marca v rámci prieskumu spýtali na aktuálnu situáciu, čaká na opätovné nakopnutie svojho podnikania vďaka terasám až 59 percent,“ hovorí Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre prevádzky a reštaurácie, Plzeňský Prazdroj Slovensko. Zároveň dodáva, že v marci bolo otvorených len 27 % z opýtaných podnikov, pričom väčšina fungovala formou predajného okienka. Čo sa týka čapovaného piva, tak to predávala iba tretina z prevádzok, ktoré boli otvorené.

Pre niektoré podniky je už neskoro

„Intenzívne vnímame vôľu podnikov znova otvoriť a rozbehnúť svoje podnikanie naplno – z tých, ktorí sú aktuálne zavretí, až 77 % chce otvoriť hneď, ako sa bude dať,“ hovorí Kubiš. No pre 300 podnikov je zlepšenie situácie v nedohľadne. Im by pomohlo najmä otvorenie prevádzok pre ľudí aj v interieroch. Keď sme pred rokom bili na poplach, že situácia v gastro sektore je alarmujúca, netušili sme, že nasledujúce mesiace prinesú ďalšie ťažké skúšky. Napriek našej enormnej snahe, cielenej podpore a miliónovým finančným investíciám však už hostia nezavítajú do vyše 260 našich partnerských podnikov, ktoré definitívne zavreli, dodáva Kubiš.

Žiaľ stovky ďalších podnikov sú na hrane prežitia. V tomto roku sa Prazdroj rozhodol pokračovať v podpore gastro prevádzok. Za prvý kvartál tak investovali do záchrany podnikov a rozvoja pivnej kultúry viac ako 100-tisíc eur. „Okrem toho sme pokračovali v odklade splatnosti faktúr či v odklade vymáhania pohľadávok,“ hovorí Kubiš.

Stany či lavice na počkanie

V prípade, že sa otvoria terasy reštaurácií Prazdroj je pripravený požičať prevádzkam stany a tiež stoly či lavice na ich rozšírenie. To platí aj pre prevádzky, kde terasu nemajú, tak aby sme im ju pomohli vytvoriť, dodáva Kubiš.

„Ľudia sa chcú k čapovanému pivu vrátiť, aj naše dáta ukazujú, že až 56 percent Slovákov uviedlo návrat do podnikov ako to, na čo sa po skončení opatrení tešia najviac,“ hovorí Kubiš. Prazdroj preto chce aby sa zákazníci vrátili do nielen bezpečnejšej krčmy, ale aj do prostredia, aké k dokonalému pivnému zážitku patrí.

© Autorské práva vyhradené

13 debata chyba
Viac na túto tému: #reštaurácie #gastro #krčmy