Chudobnejšia Veľká noc? Koronakríza ľuďom znížila rozpočet na sviatočné nákupy

Až 65 percent z opýtaných má hlbšie do peňaženky, a preto rozpočet na Veľkú noc mnohí ponížia zhruba o 30 percent až 50 percent v porovnaní s minuloročnými sviatkami. Z marcového online prieskumu nákupného centra VIVO! Bratislava vyplýva, že kým po minulé roky zvykli ľudia minúť v priemere 140 eur na oslavu Veľkej noci, tento rok sa situácia zmenila a viac ako polovica opýtaných plánuje minúť maximálne 100 eur. Takmer 55 percent ľudí tiež priznalo, že v tomto období nakupuje prevažne zľavnené výrobky.

02.04.2021 09:15
debata (11)

Prieskum tiež priblížil, ako sa na najväčších kresťanských sviatkoch podpísala pandémia koronavírusu. Tá bude mať podľa výsledkov vplyv najmä na mobilitu ľudí. Škrt cez rozpočet spravili opatrenia zhruba polovici slovenského obyvateľstva, ktorí by za bežných okolností prežili sviatky na dovolenke.

Viac ako 90 percent ľudí potvrdilo, že bude pre aktuálnu situáciu tento rok sláviť Veľkú noc doma, v kruhu užšej rodiny. COVID-19 ovplyvnil aj rodinný rozpočet, čo potvrdila tretina respondentov. Okrem toho, že rodiny znižujú plánované veľkonočné výdaje na nákupy aj o polovicu, škrtať budú tiež pri veľkonočných výslužkách pre „šibačov“. Neráta s nimi takmer 70 percent opýtaných.

11 debata chyba
Viac na túto tému: #rozpočet #prieskum #Veľká noc #pandémia