Záujem o túto kategóriu začal v online obchodoch stúpať už koncom februára, čo je skôr ako po minulé roky. „Dôvodom môžu byť aj pretrvávajúce protipandemické opatrenia, ktoré výrazne oklieštili voľnočasové aktivity ľudí a tak sa im záhrady stali posledným útočiskom,“ hovorí Michal Buzek, šéf analytikov Heureka.sk.
Medzi najväčších ťahúňov patrili vertikutátory, ktorých popularita vzrástla o 274 %, nasledovali vysokotlakové čističe (+188 %) či záhradné nožnice (+186 %). Darí sa aj pieskoviskám a vonkajšej dlažbe, ktoré podrástli tiež o desiatky percent. Medzi najpredávanejšie produkty sa zaradila napríklad aj stolová píla.
Prichádzajúca jar tiež láka ľudí za športom do prírody, čo sa prejavuje aj na popularite športovej a turistickej obuvi. Bežecké tenisky do prírody sú po zimnej pauze opäť obľúbené a ich popularita v internetových predajniach rastie v niektorých prípadoch o viac ako 1 000 percent.