Doležal sa podľa Palčáka rýchlo zoznámil s problematikou rezortu a manažérsky to zvláda dobre. „Oceňujem hlavne to, že sa snaží vo väčšine prípadov rozhodovať na základe dát, nie politicky, a je otvorený aj z pohľadu komunikácie,“ skonštatoval. Verí, že všetky deklarované ciele a plány ministra budú postupne nadobúdať reálnu podobu. Palčák zároveň poznamenal, že v porovnaní s predchádzajúcim vedením ministerstva dopravy je v súčasnosti zreteľnejšia snaha o komplexnejšie a systémovejšie riešenia aktuálnych problémov s dôrazom na precíznejšie plánovanie.
„Tento prístup, najmä k rozvoju dopravnej infraštruktúry, umožní zachovať kontinuitu činností v strednodobom a dlhodobom horizonte bez ohľadu na personálne obsadenie rezortu a subjektívne preferencie,“ myslí si generálny riaditeľ VÚD. Zároveň dodal, že minister kladie dôraz na transparentnosť verejných súťaží s kvalitnou prípravou súťažných podkladov. To podľa neho vedie k nižšiemu riziku časových zdržaní vplyvom námietok neúspešných uchádzačov alebo v dôsledku opakovania súťaží.
Najväčší podiel času podľa Palčáka spotrebovali opatrenia v súvislosti s pandemickou situáciou. Podotkol, že realizácia projektov v doprave je finančne veľmi náročná. „Tu sa ministerstvu nedarí úplne zabezpečiť finančné krytie na realizáciu svojich zámerov. Je to aj vec komunikácie s ministerstvom financií. Ohrozená je aj príprava nových projektov, a to sa nám môže v budúcnosti vypomstiť,“ upozornil.
Ako najdôležitejšie míľniky prvého roka ministra Doležala vníma napríklad prípravu nového mýtneho tendra, vysúťaženie zhotoviteľa na dostavbu úseku D1 s tunelom Višňové, riešenie problémov súvisiacich s projektom D4/R7, ale aj priorizáciu investičných projektov v cestnej a železničnej infraštruktúre.
V rámci cestovného ruchu to boli najmä úlohy spojené s pomocou na zmiernenie dosahov pandémie. Z pohľadu výstavby nájomných bytov sa zasa podľa neho citeľne zintenzívnila dotačná pomoc adresovaná samosprávam.