Najdôležitejším míľnikom prvého roka vo funkcii bolo pre ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina) spustenie dostavby tunela Višňové. Medzi ďalšie ciele patril aj mýtny tender a stanovenie priorít vo výstavbe cestnej a železničnej infraštruktúry. Najviac času pritom zabrala agenda okolo nultého obchvatu Bratislavy. Šéf rezortu dopravy to uviedol v rozhovore pre TASR pri príležitosti hodnotenia prvého roku vlády.
„Prvý rok bol definovaný koronakrízou, ale zo začiatku aj mnohými personálnymi zmenami,“ opísal Doležal z pohľadu rezortu dopravy. Skonštatoval, že museli vymeniť kľúčové posty v strategických podnikoch. Rovnako bolo podľa neho potrebné určiť stratégiu, koncepciu a smerovanie celého rezortu ako takého. Zaoberal sa však aj prioritizáciou výstavby infraštruktúry, obstarávaním nového mýtneho systému a dostavbou diaľnice D1 s tunelom Višňové.
Doležal poznamenal, že vo všeobecnosti je spokojný s tým, že sa podarilo naštartovať koncepčnú prácu, stanoviť si jasné priority a ciele. „Kde vidím ešte rezervy, respektíve s čím som menej spokojný, to je oblasť financovania rezortu, ale som presvedčený, že práve naša koncepčná práca, dosiahnuté výsledky a jasne stanovené ciele nám pomôžu pri komunikácii s ministerstvom financií pri stanovení nového rozpočtu,“ dodal.
Zároveň povedal, že najviac času doposiaľ zabrala agenda, ktorý sa týka nultého obchvatu Bratislavy D4/R7. „Je za tým množstvo času komunikácie, množstvo problémov a množstvo riešení s koncesionárom. Aktuálne nás čaká arbitrážne konanie,“ podotkol minister.