S predĺžením električkovej trate v bratislavskej Petržalke chcú začať už tento rok

Keďže chce hlavné mesto na projekt využiť eurofondy, električky by mali v úseku začať premávať najneskôr v decembri 2023.

24.02.2021 11:05
elektricka Foto:
Električka by mala po predĺženej trati v Petržalke jazdiť najneskôr koncom roku 2023.
8

Výstavbu predĺženia električkovej trate v bratislavskej Petržalke v úseku od Bosákovej po Janíkov dvor plánuje mesto Bratislava spustiť ešte v tomto roku. Pre TASR to potvrdila hovorkyňa hlavného mesta Katarína Rajčanová s tým, že projekt ide zatiaľ podľa plánu.

Magistrát v októbri 2020 vyhlásil verejnú súťaž na predĺženie električkovej trate v Petržalke. Ukončenie tendra je naplánované do septembra 2021 v predpo­kladanej hodnote zákazky 90 miliónov eur.

Lehota na predkladanie ponúk v súťaži sa však už niekoľkokrát predlžovala, aktuálne platí do 15. marca. Keďže chce hlavné mesto na projekt využiť eurofondy, električky by mali v úseku začať premávať najneskôr v decembri 2023.

„Predpokladaná hodnota zákazky je 90.567.150 eur bez DPH, pričom väčšina finančných prostriedkov na jej realizáciu bude mestu poskytnutá z fondov Európskej únie v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Predpokladaná lehota výstavby je 27 mesiacov,“ informovala ešte na jeseň 2020 Rajčanová.

Budúca električková trať v Petržalke bude nadväzovať na jej prvú etapu Jesenského – Jungmannova, v rámci ktorej sa kompletne rekonštruoval aj Starý most. Trasa je situovaná v koridore pôvodne plánovanej stavby rýchlodráhy v dĺžke zhruba 4,2 kilometra a je navrhovaná na samostatnom telese, z väčšej časti lemovaná zeleným pásom a cyklotrasou. Súčasťou zákazky sú aj vybudovanie križovatiek s priečnymi komunikáciami, preložky všetkých vedení a konštrukcií, a to najmä preložky inžinierskych sietí a úpravy koryta Chorvátskeho ramena.

Trať má navrhnutých sedem zastávok s pracovnými názvami Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor. Magistrát deklaruje, že kládol maximálny dôraz na to, aby sa nová električková trať stala súčasťou verejného priestoru.

Súbežne s električkovou traťou sa vybuduje aj segregovaná cyklotrasa a tiež pešie i cyklistické prepojenia vrátane lávok pre peších cez Chorvátske rameno. Na tieto bude vyhlásená samostatná súťaž. Trať je navrhnutá ako zelená trať s použitím výsadby rozchodníkov.

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
8 debata chyba
Viac na túto tému: #predĺženie elktričkovej trate #električka v Petržalke #električka