Podľa údajov poisťovne Wüstenrot z medziročného porovnania v januári vychádza, že pri on-line uzatvorených povinných zmluvných poistkách (PZP) bol 45-percentný rast. „Napriek tomu, že možnosť uzatvárať zákonné poistenie online je na trhu dlhé roky, tak zásadný nárast pri nezmenených nastavaniach PZP nebol v posledných obdobiach zaznamenaný,“ podotýka riaditeľ komunikácie poisťovne Wüstenrot Lukáš Bertók.
Podľa jeho slov sa za rastom záujmu môže skrývať viacero faktorov, no jedným z hlavných dôvodov bola práve pandémia. Poisťovňa totiž na Slovensku neeviduje ani prudký nástup digitálne zručnejších ročníkov na trh s automobilmi, ani zásadné zvýhodnenie online ponuky voči kamenným prevádzkam či iné zmeny, ktorými si možno trend inak objektívne vysvetliť.
„Takmer polovičný nárast záujmu uzatvoriť PZP online je tak jedným z indikátorov, že pandémia naučila využívať online priestor aj klientov, ktorí dovtedy túto možnosť nevyužívali. Inými slovami digitalizuje sa aj trh pri poistných produktoch, ktoré je možné online uzavrieť,“ vysvetľuje Bertók. Na januárovom trende sa mohla podpísať pandémia aj nepriamo. Ide napríklad o inovácie digitálnych nástrojov poisťovacích domov.