Doležal: Tunel Višňové sa ide stavať. V tendri zvíťazila Skanska

, 03.02.2021 13:40
tunel Višňové
Tunel Višňové dostavia spoločnosť Skanska. Autor:

Ministerstvo dopravy chce zmluvu podpísať čo najskôr. Najhorší možný scenár so zohľadnením námietok uchádzačov je posun podpisu zmluvy o tri mesiace.

Súťaž na dostavbu úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové vyhrala stavebná spoločnosť Skanska. Firma predložila spomedzi troch prihlásených uchádzačov do súťažného dialógu najlepšiu ponuku. Úsek dokončí za zmluvnú cenu 254, 83 milióna eur do konca roka 2023.

Koniec nekonečného príbehu?

„Dnes mi spadol obrovský kameň zo srdca, lebo stavbu prevezme renomovaný a skúsený zhotoviteľ. Od podpisu zmluvy nás delia už len dni, potom zhotoviteľ prevezme stavenisko a do pár mesiacov sa na úseku začne čulý pracovný ruch,“ informoval minister dopravy a výstavby Andrej Doležal o nasledujúcich krokoch. Dodal, až aj pri najhoršom možnom scenári a námietkach účastníkov sa podpis zmluvy môže posunúť maximálne o tri mesiace.

Predošlý zhotoviteľ konzorcium Salini Impregilo – Dúha odišiel zo stavby kľúčového úseku D1, ktorý odkloní dopravu z cesty I. triedy popod Strečno, v marci 2019. Novú súťaž na dokončenie úseku vyhlásila NDS, a. s. formou tzv. súťažného dialógu v januári 2020.

Tunel by mal byť dokončený do konca roku 2023.
Tunel by mal byť dokončený do konca roku 2023. Autor: SITA, Milo Fabian

Pred Vianocami prišli ponuky troch stavebných firiem. Ponuky uchádzačov posudzovala a vyhodnotila 11-členná hodnotiaca komisia. Okrem ceny, ktorá mala v hodnotení váhu 45 %, bola kritériom lehota na prípravu projektovej dokumentácie (váha 5%), lehota na sprejazdnenie diaľnice (váha 35 %) a environmentálne kritérium, konkrétne množstvo akumulovanej vody v krajine (váha 15 %).

Ďalšie plány

Zhotoviteľ deklaruje, že úsek D1 dokončí do konca roka 2023, čo je pod-mienka na čerpanie eurofondov z aktuálneho operačného programu MDV SR OP Integrovaná infraštruktúra.

Okrem dokončenia najdlhšieho tunela s dĺžkou 7 460m bude zhotoviteľ pracovať na siedmich mostoch a zvyšku úseku s celkovou dĺžkou 13 510 metrov. Po dokončení prinesie úsek úsporu času motoristom 15 minút, prepojí novootvorený úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka (čím vznikne úplný obchvat Žiliny) s už existujúcim diaľničným obchvatom Martina.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Višňové #tunel Višňové #Skanska #andrej doležal
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku