V Poprade už majú prvý zo sľúbených hybridných vlakov

Do prevádzky bude do konca roka 2021 postupne nasadených päť hybridných vlakov pre trate Štrba – Štrbské Pleso, Štrbské Pleso – Starý Smokovec – Poprad a Starý Smokovec – Tatranská Lomnica.

15.01.2021 14:35
SR Poprad ZSSK železnica vlaky zubačka Foto:
Železničná spoločnosť Slovensko 15. januára 2021 v železničnom depe v Poprade predstavila prvú švajčiarsku „električkozubačku“.
debata (4)

Tri kamióny doviezli v piatok do Popradu prvý z piatich nových hybridných vlakov. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) nimi bude po dokončení rekonštrukcie trate zabezpečovať obyvateľom tatranských obcí i turistom prepojenie v rámci siete Tatranskej elektrickej železnice (TEŽ) a ozubnicovej železnice (OŽ). Nová ozubnicovo-elektrická jednotka (OEJ) má kapacitu 91 miest na sedenie a 88 miest na státie.

„Minulý rok to bolo 50 rokov, kedy boli obľúbené zubačky slávnostne uvedené do prevádzky. Sú už v takom technickom stave, ktorý im neumožňuje dennodennú prevádzku. Takže, jednak to bola potreba nahradiť staré zubačky, ale aj nárast ľudí, ktorý v tomto regióne zaznamenávame každý rok. Samozrejme s výnimkou tohto covidového obdobia,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

Podľa ministra dopravy a výstavby SR Andreja Doležala (nominant Sme rodina) v roku 2019 prepravili vlaky ZSSK na tratiach TEŽ a OŽ spolu viac ako tri milióny cestujúcich.

„Toto vozidlo vie jazdiť ako na ozubnicovej, tak aj na adhéznej časti, čiže vieme ísť zo Štrby cez Štrbské Pleso až do Popradu,“ vysvetlil Hlubocký. Do prevádzky bude do konca roka 2021 postupne nasadených päť OEJ pre trate Štrba – Štrbské Pleso, Štrbské Pleso – Starý Smokovec – Poprad a Starý Smokovec – Tatranská Lomnica.

Na základe verejnej súťaže budú nové vlaky pomenované názvami menej známych tatranských štítov, ako sú Bradavica, Kostolík, Stredohrot, Ganek a Vysoká. Práve obrysy štítu s názvom Bradavica budú okrášľovať prvý z piatich švajčiarskych vlakov. Prvú OEJ čaká ešte pred uvedením do prevádzky schvaľovací proces. PPrvý platiaci cestujúci by sa novými vlakmi mohli zviesť v auguste tohto roku.

Historická, stará zubačka bude upravená pre možnosť prevádzky na tratiach OŽ prioritne kvôli mimoriadnym a historickým jazdám, prípadne pre posilové použitie v čase špičky. ZSSK plánuje ponechať dve súpravy týchto jednotiek.

4 debata chyba
Viac na túto tému: #ZSSK #Štrba #zubačky #nové vlaky #ozubnicovo-elektrická jednotka