Sociálna poisťovňa vlani ušetrila. Skrátila sa aj doba vybavenia dávok

Sociálna poisťovňa skončila vlani s bilančným rozdielom, úsporou na správnom fonde vo výške 46,5 milióna eur. Dobu rozhodovania v prípade dávok medzi prvou a druhou vlnou pandémie sa skrátila o 10 dní, teda z 22 na 12 dní. Informoval o tom nový generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne Juraj Káčer na tlačovej konferencii. Ten sa okrem iného chce zamerať na strategický rozvoj a projektové riadenie.

15.01.2021 11:32
debata (1)

Tvorba správneho fondu bola v roku 2020 vo výške 207,5 milióna eur. Sociálna poisťovňa však vykázala výdavky len na úrovni 198 miliónov eur. Okrem toho poisťovni vláda ešte vlani poskytla rezervu na krytie pandemických výdavkov vo výške 37 miliónov eur, ktorú však nepoužila. Na konci tak vznikla úspora 46,5 milióna eur. „Tieto peniaze sa vložia do fondu solidarity a v budúcnosti poslúžia na dofinancovanie iných fondov,“ povedal Káčer.

Poisťovni počas pandémia výrazne stúpol aj počet vyplatených dávok. Z nemocenského poistenia išlo o medziročný rast o takmer 40 percent na približne 2,8 milióna dávok. V absolútnych číslach vyplatila Sociálna poisťovňa v roku 2020 spolu 715-tisíc nových pandemických nemocenských dávok v celkovom objeme viac ako 178 miliónov eur. Podľa Káčera sa tiež medzi prvou a druhou vlnou pandémie skrátila doba ich vybavenia z 22 dní na 12 dní.

Nové vedenie v budúcnosti plánuje zriadiť vlastné informačné systémy. Dnes ich tam funguje viac ako 40, no väčšina je v súkromných rukách. „Od prvého dňa sa snažím o to, aby odbor strategického rozvoja nebol iba okienkom v organizačnej štruktúre, ale plnil úlohy projektového riadenia, slúžil ku analýze procesov a napĺňaniu stratégie v Sociálnej poisťovni. Tento odbor som po mojom príchode našiel bez obsadených pracovných miest,“ vysvetlil Káčer.

Podľa poisťovne aj to bolo dôvodom, prečo niektoré rozhodnutia bývalého vedenia boli v rozpore so schválenou stratégiou na roky 2017 až 2022. Káčer tiež avizoval zavedenie elektronickej péenky. V praxi to bude podľa neho fungovať tak, že poistencovi na vybavenie péenky bude stačiť návšteva lekára. Ďaľším projektom má byť elektronická zložka klienta, kde bude mať každý poistenec všetky dokumenty, ktoré Sociálna poisťovňa o ňom má.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Sociálna poisťovňa #dávky #Juraj Káčer