Finančná správa vylepšila chatbota. Dokáže odpovedať na viac otázok

Finančná správa (FS) SR rozšírila funkcie svojho chatbotu Taxana. Tá už po novom dokáže odpovedať aj na otázky týkajúce sa preclievania a pomôže klientom pripraviť sa na zmeny, ktoré na nich čakajú od nového roka. Taxana vie klientov postupne previesť celým procesom vyclievania a nevyhnutnými úkonmi s ním spojenými, uviedla v utorok FS.

15.12.2020 14:58
seniori, penzisti, počítač, notebook, čítanie Foto:
Ilustračné foto.
debata

„Taxana teraz dokáže pomôcť každému, kto potrebuje precliť tovar objednaný napríklad z e-shopu z takzvaných tretích krajín,“ uviedla hovorkyňa FS Martina Rybanská. Automatický systém Taxana je schopný zodpovedať, či ide o obchodný alebo neobchodný tovar. Klienti FS tak ľahšie zistia, do akej hodnoty nemusia za tovar platiť clo, či daň z pridanej hodnoty.

Taxana vie poradiť aj v prípade colného vyhlásenia, alebo dokáže identifikovať, či je potrebné clo aj zaplatiť. Finančná správa podľa Rybanskej aj týmto spôsobom myslí na svojich klientov. Uvedomuje si, že o niekoľko dní sa skončí prechodné obdobie po brexite a Veľká Británia sa 1. januára stane takzvanou treťou krajinou.

Nebude tak už súčasťou vnútorného trhu a colnej únie. Podnikatelia aj občania sa musia pripraviť na preclievanie. Platí to pri obchodných transakciách, poštových zásielkach i bežnej turistike. Taxana je súčasťou finančnej správy už vyše dvoch rokov a je plnohodnotným komunikačným nástrojom.

Chatbot slúži na zabezpečenie automatizovanej komunikácie medzi občanmi a finančnou správou, a to tak prostredníctvom portálu finančnej správy, ako aj na facebooku.

debata chyba
Viac na túto tému: #dane #poradňa #Finančná správa #komunikácia