Sociálna poisťovňa bude od začiatku budúceho roka zamestnávateľovi elektronicky sprístupňovať niektoré informácie o jeho zamestnancovi. Pôjde o údaje, ktoré sú potrebné na určenie obdobia, počas ktorého nie je zamestnanec povinný platiť poistné na sociálne poistenie z dôvodu, že bol uznaný za dočasne práceneschopného alebo sa osobne a celodenne stará, resp. ošetruje osobu, na ktorú si uplatňuje nárok na ošetrovné alebo poberá materské.
Ako uviedla Sociálna poisťovňa, zmeny od 1. januára 2021 zavádza parlamentom schválená novela zákona o sociálnom poistení. Tieto informácie Sociálna poisťovňa zamestnávateľom sprístupní v systéme elektronických služieb.
Zamestnanec, ktorý je v čase krízovej situácie uznaný za dočasne práceneschopného a počas tohto obdobia čerpá dovolenku alebo vykonáva prácu z domu, podľa novej legislatívnej úpravy nemá vylúčenú povinnosť platiť poistné na sociálne poistenie.
„Inak povedané, zamestnanec a jeho zamestnávateľ sú povinní platiť poistné na sociálne poistenie v období, v ktorom je v čase krízovej situácie zamestnanec uznaný za dočasne práceneschopného a súčasne vykonáva prácu z domu alebo čerpá dovolenku,“ upozornila poisťovňa.