Železničná spoločnosť Slovensko bude v spolupráci s rakúskym dopravcom Österreichische Bundesbahnen od 13. 12. 2020 (od nového grafikonu vlakovej dopravy 2020/2021) realizovať dopravnú obsluhu na linke Bratislava – Dunajská Streda – Komárno.
Národný dopravca sa rozhodol rozšíriť platnosť SupergarancieE ZSSK, ktorá dodnes platila iba na žilinských rýchlikoch RR 7XX a v IC vlakoch, aj na túto vnútroštátnu trať. Cestujúcim za meškanie od 60 a viac minút v ich cieľovej stanici garantuje odškodnenie až do výšky 100 percent zaplateného cestovného. Vrátenie cestovného sa vzťahuje na takmer všetky meškania. Jedinými dvomi výnimkami sú smrť v koľajisku a nehoda na priecestí.
Výška a spôsob realizácie odškodnenia cestujúceho
Ak vlak v dotknutom úseku mešká do cieľovej stanice cestujúceho 60 a viac minút, cestujúci má nárok na nasledujúce odškodnenie:
- pri meškaní 60 – 119 minút vo výške 50 % zo zaplateného cestovného prislúchajúceho na daný vlak a úsek,
- pri meškaní 120 a viac minút vo výške 100 % zaplateného cestovného prislúchajúceho na daný vlak a úsek.
Cestujúci si nárok na odškodnenie a reklamáciu uplatňuje bez zbytočného odkladu prostredníctvom elektronického formulára, e-mailom, prípadne aj písomnou žiadosťou.
V úseku Komárno – Bratislava Odb. Letisko sa totiž nachádza veľký počet železničných priecestí – celkovo ich je 51, pričom iba 8 z nich je vybavených závorami a 17 svetelným zariadením. Nezabezpečených priecestí je tu 25, čo sa prejavuje aj vo zvýšenej miere nehodovosti na tejto trati v porovnaní so zabezpečenejšími úsekmi inde na Slovensku.
Nárok na Supergaranciu ZSSK má každý zaregistrovaný cestujúci, ktorý si zakúpi vnútroštátny jednorazový cestovný lístok v e-shope ZSSK alebo v mobilnej aplikácii Ideme vlakom a v procese nákupu pri zadávaní mena a priezviska lístok priradí k svojmu zákazníckemu kontu zadaním čísla registrácie (platba kreditom nie je podmienkou).