Mika: O podobe novej agentúry rozhodne analýza

, 14.07.2020 08:00

O tom, ako by mala vyzerať nová agentúra pre cestovný ruch a v čom sa bude líšiť od svojej predchodkyne, sa denník Pravda rozprával s manažérom Václavom Mikom. Práve on je poverený jej prípravou.

VIDEO: Pozrite si reláciu Ide o Pravdu s Václavom Mikom, kde hovorí aj o novej agentúre.

Nová agentúra pre cestovný ruch má vzniknúť do konca roka. Je to reálne?

Verím, že áno. Cieľ je totiž stihnúť už letnú a jarnú sezónu 2021. Ako to dopadne, ukážu najbližšie mesiace.

Bude nová agentúra spadať pod ministerstvo dopravy?

Ideovo určite áno. Predpokladáme však, že to bude samostatná organizácia. V hre je viacero scenárov. Ideálne by bolo ísť podľa vzoru rakúskej Österreich Werbung. Tá je samostatná. Má plnú zodpovednosť za ekonomiku.

Aká bude náplň novej agentúry?

Mala by to byť organizácia, ktorá zastreší celý cestovný ruch – a to od podpory cez spolufinancovanie, propagáciu a aj ekonomický výkon v sektore. Čiže na jednej strane podporovať turizmus, na druhej strane ho aj hodnotiť. Agentúra bude dávať priame podnety, podporovať subjekty v cestovnom ruchu.

Bude agentúra spolupracovať s profesionálnymi inštitúciami, ktoré už pôsobia v cestovnom ruchu?

Áno. Nepochybne to je jedna z kľúčových úloh. Len čo sa rozbehne fungovanie pracovnej skupiny na novej agentúre, tak tam budú prizvaní.

Ako bude agentúra financovaná? Budú prispievať aj cestovné kancelárie?

Ak pôjdeme podľa rakúskeho vzoru, tak tam je agentúra financovaná zo štátneho rozpočtu, ale aj zo súkromných zdrojov. Rozhodovať sa bude podľa výsledkov analýzy.

Potrebuje Slovensko kongresový cestovný ruch?

Áno, treba využiť blízkosť Viedne, ktorá je centrom tohto turizmu. Pre Slovensko je to vážna výzva.

Ako hodnotíte opatrenia pre cestovný ruch?

Opatrenia ako rekreačné poukážky či zmena DPH pre cestovný ruch treba prijať čo najrýchlejšie. Práve turizmus a gastronómia boli najviac postihnuté.

Ako sa dá Slovensko lepšie propagovať v zahraničí?

To je mix mnohých parametrov, nejde len o samotnú propagáciu. Dôležité je, aby všetky organizácie ťahali za jeden povraz. Aby sa aktívne zapájali do výstav, riešili, čo je efektívne a čo nie. A tiež, na ktoré trhy ísť. Vzniknúť by mala mapovacia štúdia, ktorá ukáže, čo je perspektívne.

Aké lokality na Slovensku sú najvyhľadávanejšie?

My sme krajina viacerých možností. Máme prírodné bohatstvo, národné parky, jaskyne, pamiatky UNESCO, neobjavené miesta. Slovensko má jednu z najzachovanejších prírodných scenérií v Európe, tam vidím veľmi silný potenciál. Naše regióny majú čo ponúknuť. Zaváži aj to, že sme bezpečná krajina. Z toho môžeme ťažiť.

Václav Mika (57) Je slovenský manažér a politik. Bývalý generálny riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska. Ešte predtým bol generálnym riaditeľom TV Markíza a zakladateľom a generálnym riaditeľom Rádia Expres. Aktuálne je poverený prípravou agentúry pre cestovný ruch.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#turizmus #cestovný ruch
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku