Kaufland sa v produktoch vlastných značiek zrieka mikroplastov

Obchodný reťazec plánuje v najbližších piatich rokoch znížiť spotrebu plastov o 20 percent. Vylúčenie mikroplastov z receptúry vlastných produktov je jedným zo spôsobov, ako prispieva k dosiahnutiu cieľa a tým znižuje aj svoju záťaž na životné prostredie.

18.06.2020 14:33
1140976290 Foto:
Mikroplastami sú vo veľkom znečistené nielen moria ale aj pláže.
debata

V roku 2013 spoločnosť Kaufland začala meniť zloženie kozmetických, pracích a čistiacich produktov vlastných značiek a jej cieľom do konca roka 2021 je upraviť ich zloženie na receptúru bez pevných i tekutých mikroplastov. "Naša spoločnosť preberá ekologickú zodpovednosť za zákazníkov, a preto v zložení vlastných výrobkov nahrádzame mikroplasty prírodnými a obnoviteľnými surovinami. Týmto spôsobom chceme umožniť zákazníkom kúpiť si produkty ohľaduplné k životnému prostrediu,“ informovala Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.

Pod mikroplastmi reťazec rozumie pevné, vizuálne rozpoznateľné plastové častice menšie ako 5 mm s abrazívnym efektom, ktoré sú nerozpustné vo vode. Delia sa na primárne a sekundárne. Primárne sa pridávajú do zloženia produktov na docielenie určitých vlastností, ako sú peelingy, zubné pasty, sprchové gély či šampóny. V šampónoch tvoria ochranný film, ktorý uľahčuje česanie vlasov po umytí, alebo spevňujú účes po použití vlasových prípravkov. V čistiacich prostriedkoch zabraňujú opätovnému znečisteniu predmetov.

Sekundárne mikroplasty vznikajú rozkladom plastov v životnom prostredí a nazývajú sa aj makroplasty. V sortimente vlastných značiek Kauflandu zákazníci nájdu už viac ako 70 produktov kozmetiky bevola bez tekutých i pevných mikroplastov vrátane celého produktového radu bevola Baby, ktorý je zameraný na starostlivosť o detskú pokožku. Zákazníci tieto produkty jednoducho rozpoznajú vďaka logu Receptúra bez mikroplastov.

debata chyba
Viac na túto tému: #ekológia #plasty #Kaufland #obchodné reťazce