Bude viac ľudí v reštauráciách? Ukáže sa v stredu

, , 26.05.2020 18:00

Podniky si môžu od stredy vyberať medzi troma hygienickými opatreniami. Buď dodržia dvojmetrové rozstupy medzi stolmi či ľuďmi, alebo 15 štvorcových metrov na zákazníka.

Reštaurácie vnímajú uvoľňovanie skôr rozpačito, tvrdí generálny manažér Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska Marek Harbuľák. „Podľa pôvodného scenára brali mnohé podniky 4. fázu ako konečnú, ktorá umožní vstup do interiéru bez väčších obmedzení,“ hovorí. Problémom je podľa neho hlavne nejasná komunikácia opatrení. Od zmiernenia si sľubuje aspoň aké-také zvýšenie návštevnosti.

"Zrušenie obmedzenia osoby na 15 metrov považujem len za opravu chyby v nariadení, nijako významne to neovplyvní nešťastnú situáciu v akej reštaurácie sú,“ hovorí Kamila Slašťanová z portálu Menucka.sk. Mnohé reštaurácie bojujú o holé prežitie. Nájde sa aj veľa takých, čo to neutiahnu a budú musieť zatvoriť, dodáva Slašťanová. "A to nie len kvôli obmedzeniam, ale aj kvôli tomu, že okolité firmy, kde ich zákazníci pracujú sú stále poloprázdne, keďže ľudia stále pracujú z domu,“ hovorí.

Možnosť alternatívy potešila aj Jakuba Noela, spolumajiteľa bistra Otto Bratislava. „Najlepšie nám z toho vyšla možnosť dvojmetrových rozstupov medzi okrajmi stolov. Sme malá prevádzka a metre štvorcové na jedného zákazníka pre nás neboli východiskom,“ povedal pre denník Pravda Noel. Takto dokážu obslúžiť jednu tretinu z celkového počtu zákazníkov. Je to však stále viac ako pri dodržiavaní pôvodných opatrení.

Na nejasné podmienky upozorňovali majitelia reštaurácií aj v otvorenom liste premiérovi Igorovi Matovičovi. Rozbehli aj petíciu, kde žiadali presnejšie určenie počtu zákazníkov v reštaurácii. Podpísalo ju takmer 700 ľudí.

Reštaurácie upozorňujú, že by im pomohol podobný krok ako v susednom Česku. Tam totiž znížili DPH v gastronómii na 10 percent.

Nové pravidlá pre reštaurácie:

  • Na jedného zákazníka musí vysjť 15 metrov štvorcových,
  • alebo musí byť odstup 2 metre medzi stolmi,
  • alebo je dodržaný dvojmetrový odstup medzi zákazníkmi.

ZDROJ: ÚVZ

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#reštaurácie #opatrenia #gastro prevádzky
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku