Zhotoviteľ D4 a R7 doručil správy expertov pre násyp pri Jarovciach

Spoločnosť D4R7 Construction doručila Špeciálnemu stavebnému úradu na ministerstve dopravy ďalšie správy od nezávislých domácich a zahraničných expertov v súvislosti s násypom na časti rozostavaného úseku diaľnice D4 pri Jarovciach.

21.05.2020 09:50 , aktualizované: 12:33
dialnica D4, most Dunaj Foto: ,
dialnica D4, most Dunaj
debata (4)

Hlavný zhotoviteľ úsekov rýchlostnej cesty R7 a diaľnice D4 v okolí Bratislavy v rámci PPP projektu o tom informoval s tým, že tak urobil v požadovanom termíne a v snahe objasniť všetky doteraz nastolené otázky, pričom pokračuje v úzkej spolupráci s relevantnými úradmi.

Špeciálny stavebný úrad tak v súčasnosti podľa spoločnosti disponuje správami nielen od autorov návrhu projektu diaľničného obchvatu Bratislavy a od nezávislých medzinárodných odborníkov zaoberajúcich sa prieskumom podložia, geomechanikou a geohydrológiou, ale aj výsledkami správ nezávislých expertov zo Slovenskej technickej univerzity v Bratislave a slovenských nezávislých odborníkov v oblasti životného prostredia.

„Privítame ďalšiu spoluprácu so Špeciálnym stavebným úradom pri riešení tejto záležitosti. Sme presvedčení, že hodnotenia, analýzy a výpočty, ktoré poskytli významní slovenskí a medzinárodní experti, bude brať Špeciálny stavebný úrad do úvahy,“ vyhlásil generálny riaditeľ D4R7 Construction Michael Heerdt.

Ministerstvo dopravy a výstavby vo štvrtok informovalo, že Špeciálny stavebný úrad v prípade násypu v Jarovciach ešte nerozhodol. „Predpokladáme, že sa tak stane v krátkom čase. Bezodkladne budeme o výsledkoch konania informovať na tlačovej konferencii,“ uviedol rezort.

Špeciálny stavebný úrad má rozhodnúť, či má zhotoviteľ spomínaný násyp pri Jarovciach odstrániť a nanovo postaviť, prípadne upraviť, alebo môže ostať v súčasnom stave. Dôvodom pochybností sú použitý materiál a stabilita násypu. Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (Sme rodina) ešte 24. apríla povedal, že stavba sporného násypu na D4 obsahuje nepovolený odpad. Koncesionár, respektíve zhotoviteľ úsekov D4 a R7, by ju mal podľa ministra pravdepodobne odstrániť. Po závažných zisteniach na stavbe D4 si nevie predstaviť, že stavebný úrad prijme iné rozhodnutie ako odstránenie stavby. „Je tam odpad, stavebné povolenia a stavebný projekt hovoril, že tam nesmie byť odpad. Musí tam byť kvalitné kamenivo z lomu,“ povedal Doležal. Dôležité bude podľa neho komunikovať aj s rezortom životného prostredia, aby sa prípadné odstránenie stavby realizovalo za sprísnených okolností a opatrení.

„Predložili sme nezávislé správy od nezávislých konzultantov, ktoré ukazujú veľmi jasne, že s násypom nie je nič v neporiadku. A tiež bola potvrdená stabilita a životnosť násypu a tiež to, že materiál, ktorý bol v tomto násype použitý, je v súlade s normami a so stavebným povolením,“ povedal Heerdt 7. mája. Pri skúškach podľa neho materiál odobrali certifikované laboratóriá, ktoré ho následne testovali. Jedno z týchto laboratórií je na Slovenskej technickej univerzite v Bratislave, kde robili rozbor materiálu. Materiál tiež testovali na univerzite vo Viedni. „Výsledky vyšli rovnaké a potvrdili, že stabilita a životnosť materiálu je v poriadku a teraz budeme musieť počkať na vyjadrenie Špeciálneho stavebného úradu,“ uviedol Heerdt. Pred rozhodnutím stavebného úradu šéf zhotoviteľa nechcel hovoriť o prípadnom ďalšom postupe. Či by sa v prípade pre nich nepriaznivého rozhodnutia stavebného úradu obrátili na súd, bude podľa neho závisieť od očakávaného rozhodnutia. „Uvidíme, s akými argumentmi prídu. Veríme, že nezávislé služby, ktoré boli vykonané na tomto násype, boli veľmi podrobné, a vieme, aký materiál presne bol na stavbu násypu použitý. Veľmi radi budeme rokovať o podrobnostiach,“ dodal Heerdt.

4 debata chyba
Viac na túto tému: #R7 #D4 #azbest #násyp