Banky k tomuto kroku pristúpili hlavne kvôli dlhým radom čakajúcich pred pobočkami. Tvoria sa aj napriek tomu, že drvivá väčšina transakcií prebieha digitálne, prostredníctvom aplikácie George. „Dôvodom návštev pobočiek je pretrvávajúci záujem o hypotéky, spotrebné úvery, poistenia, otváranie účtov, ale aj o štandardné transakcie ako sú vklady či výbery. Časť klientov prichádza aj kvôli odkladu splátok úverov," povedala Marta Cesnaková, hovorkyňa Slovenskej sporiteľne. Odporúča však, aby ľudia robili čo najviac operácií online, a to aj vrátane odkladu splátok či platenia.
Pobočky aj naďalej musia dodržiavať prísne hygienické opatrenia, vrátane dezinfekcie, zabezpečenia rúšok pre zamestnancov a ochranných plexiskiel. Seniorov vybavujú prednostne počas celého dňa. Zároveň žiadajú klientov, aby do priestorov banky vstupovali po jednom a s ústami a nosom zakrytými rúškom. V radoch odporúčajú dodržiavať odstup minimálne dva metre.