Pri omylom zadanej platbe, netreba ísť do banky osobne

Poslať veľkú sumu peňazí na zlý bankový účet nie je nič príjemné. Podobná situácia sa stala čitateľke denníka Pravda Bratislavčanke Jarmile. Tá takto nedopatrením prilepšila Sociálnej poisťovni o stovky eur. Platbu chcela hneď zrušiť, tak zavolala do VÚB banky, kde má účet.

31.03.2020 15:59 , aktualizované: 01.04.2020 13:21
debata (2)

„Odporučili ma na prijímateľa platby, teda Sociálnu poisťovňu. Tá má však milión zamestnancov a ja netuším, komu volať,“ hovorí Jarmila. Ako druhú možnosť jej banka ponúkla prísť osobne, s tým, že jej platbu stornujú a peniaze vymôžu. A to za poplatok 20 eur. Pre pandémiu sa však ísť do pobočky obáva.

Do Sociálnej poisťovne netreba chodiť

V tomto prípade je možné riešiť platbu priamo so Sociálnou poisťovňou – dokonca bez fyzického kontaktu, vysvetľuje riaditeľ odboru komunikácie s verejnosťou Sociálnej poisťovne Peter Višváder. „Žiadosť o vrátenie zaplatenej sumy bez právneho dôvodu môže dotknutá adresovať pobočke Sociálnej poisťovne, ktorej platbu uhradila. Môže tak urobiť listom a poštou, elektronicky cez e-schránku alebo e-mailom,“ povedal pre denník Pravda.

V žiadosti podľa Višvádera treba uviesť, že platba bola vykonaná omylom. Dôležité je aj správne uvedenie danej sumy a číslo bankového účtu, z ktorého bola uhradená. „Sociálna poisťovňa nebude vrátenie platby zdržiavať a vec čo najskôr vyrieši,“ dodal Višváder.

Stačí mať autentifikáciu

Do vlastných rúk dokáže riešenie nesprávnej platby vziať aj banka. A to aj bez návštevy pobočky, treba však mať autentifikáciu, vysvetľuje PR manažér VÚB Banky Dominik Miša. „Vymáhateľ sa môže obrátiť na Kontaktné centrum, ktoré požiadavku zadá po autentifikácii klienta,“ povedal. Tá väčšinou prebieha na základe rozpoznania hlasu.

Platba však v tomto prípade nebude stornovaná. Banka len požiada o vrátenie sumy. Či sa tak stane, závisí od príjemcu platby. Poplatok si však VÚB účtuje za každých okolností. Teda aj v prípade, ak sa platba nakoniec na účet klienta nevráti.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #omyl #platba #koronavírus