Z niečo vyše 900 nápadov širokej verejnosti ako zabrániť šíreniu nákazy koronavírusom či zlepšiť informovanosť, vybrala iniciatíva 281 relevantných technologických riešení. Rovnako sa im podarilo získať 158 dobrovoľníkov z IT sféry. Tí už teraz pomáhajú iným technologickým subjektom.
Odľahčenie liniek
Aplikáciou na samoregistráciu sa jej tvorcovia snažili vyriešiť problém preťažených liniek. „Naše riešenie by z pohodlia domova cez mobilnú aplikáciu umožnilo samoregistráciu pacientov, prípadne do budúcna aj ich rodinných príslušníkov,“ povedal Marek Grác z Asseco Central Europe. Operátori sa užívateľovi ozvú potom, čo vyplní formulár z klinickými príznakmi a zaregistruje sa za pomoci biometrickej technológie automatického skenovania občianskych preukazov.
Aplikácia by mala z veľkého množstva volajúcich odfiltrovať naozajstných pacientov. „Teda tých, ktorí nevolajú kvôli tomu, či môžu ísť do Talianska na dovolenku, ale majú reálne podozrenie, že môžu byť chorí,“ dodal Grác. V súčasnosti je v demo verzii a jej tvorcovia sú okamžite pripravení poskytnúť ju Národnému centru zdravotníckych informácií.
Platforma na registráciu dobrovoľníkov
Takmer hotová je aj platforma, ktorá by mala fungovať na registráciu medikov a ďalších zdravotníkov, ktorí by v prípade núdze vedeli podať pomocnú ruku.
„Bude v nej zapojených 1300 slovenských medikov a niekoľko ďalších zdravotníkov, ktorí budú môcť byť rozdistribuovaní do nemocníc,“ povedal Tomáš Brngál z Virtual Medicine. Na druhej strane získajú väčší prehľad aj nemocnice. „Dnes je hotová na osemdesiat percent,“ dodal Brngál.