Reťazec Tesco preto spúšťa intenzívnu náborovú kampaň, aby dokázal čeliť zvýšenému dopytu zákazníkov.
„V tejto mimoriadnej situácii zohrávajú naši kolegovia v obchodoch kľúčovú úlohu, keďže prinášajú potraviny rodinám po celej krajine. Potrebujú všetku našu podporu, preto spúšťame intenzívnu náborovú kampaň s cieľom získať dočasných kolegov,“ hovorí pre denník Pravda vedúca manažérka personálneho oddelenia reťazca Tesco Miroslava Rychtárechová. Reťazec tak hľadá ľudí do svojich predajní po celej krajine, a to na dočasné a flexibilné pracovné pozície. Pre opatrenia proti vírusu totiž nemôžu niektorí jeho zamestnanci pracovať.
"V tomto náročnom období musíme zabezpečiť jedlo všetkým, a preto potrebujeme čo najviac pracovnej sily,“ hovorí Rychtárechová. Noví zamestnanci by mali nastúpiť do pokladníc, doplňovanie tovaru a tiež on-line nákupy. Reťazec tiež zjednodušil proces podávania žiadostí, aby noví kolegovia mohli začať najrýchlejšie, ako to pôjde. Záujemcom tak stačí prihlásiť sa priamo v obchode, mailom alebo telefonicky. Tesco zabezpečí všetky zákonom požadované vstupné školenia. Pohovory budú robené telefonicky.
Tesco však nie je jediný reťazec, ktorý čelí zvýšenému náporu zákazníkov. Ľudia sa snažia zásobiť aj u jeho konkurentov. Niektorí obchodníci hlásia aj viac ako dvojnásobný nárast predaja. Záujem sa zvýšil aj pri donáškových službách. Tie najnovšie ponúkajú aj taxikári.