Koronavírus na Slovensku: On-line predaj prekvitá, reťazce dezinfikujú

Nebezpečný koronavírus praje obchodným reťazcom. Dopyt ako pred Vianocami si užívajú nielen kamenné predajne, ale aj ich on-line verzie. Prevádzkam, čo ponúkajú internetový predaj, sa v niektorých prípadoch zvýšil obrat aj trojnásobne.

10.03.2020 04:00
debata (3)

Jedným z nich je aj Mall.sk. Ten pri niektorých produktoch zaznamenal zvýšenie dopytu až o 320 percent. A to hlavne v sortimente hygienických, dezinfekčných a čistiacich prostriedkov. „Predaje extrémne narástli hlavne v prípade antibakteriálnych gélov, ktoré sú v súčasnosti nedostupné,“ povedala pre Pravdu hovorkyňa spoločnosti Pavla Hobíková. Rovnako dobre sa darí aj doplnkom stravy na posilnenie imunity. Ich on-line predaj rádovo vzrástol aj o niekoľko stoviek percent.

Podobné skúsenosti má aj spoločnosť dm drogerie markt, ktorá on-line predaj spustila začiatkom roka 2018. „Za posledný týždeň je badať nárast najmä v detergentoch, ako sú dezinfekčné čistiace prostriedky, a v dezinfekčných mydlách,“ povedal skupinový vedúci e-shopu Juraj Pronaj. Koncom februára sa vlhčené utierky a dezinfekčné gély pohybovali v tabuľke najpredávanejších výrobkov okolo 17. miesta – teraz sú po hygienických vreckovkách najpredávanejším tovarom.

Ľudia sa zásobujú

Honbu za dezinfekciou dobieha dopyt po trvanlivých výrobkoch. Zatiaľ čo kamenné obchody sa trápia s prázdnymi regálmi na múku a cestoviny, on-line predajne zažívajú rovnaké problémy. Nárast nastal aj v prípade krmiva pre zvieratá. „Zaznamenali sme nárast takmer o 200 percent v porovnaní s bežným týždňom,“ povedala Hobíková. Toto správanie podľa nej dokonale reflektuje snahu zákazníkov predzásobiť sa.

Zvýšený dopyt po trvanlivých výrobkov zaznamenala aj spoločnosť Lidl, ktorá vybrané produkty poskytuje aj v rámci on-line predaja. Dopyt v predajniach aj v on-line obchode sa podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Bezáka snažia riešiť operatívne. Dočasná nedostupnosť niektorých typov tovaru sa už podľa neho rieši.

Zamestnanci dostali pokyny

On-line aj off-line prevádzky však v prvom rade zavádzajú opatrenia, ktoré majú chrániť zákazníkov, predajcov a aj dopravcov. Podľa hovorkyne spoločnosti Mall.sk síce vodiči dodávok ani zamestnanci pracujúci v skladoch rúška nenosia, hygienické opatrenia sa však sprísnili. Zároveň došlo k rušeniu služobných ciest.

Obchodný reťazec Lidl zase zvýšil dezinfekciu svojich priestorov a plôch, s ktorými zákazníci a zamestnanci prichádzajú často do kontaktu. „Ide napríklad o držadlá nákupných vozíkov, chladiacich truhiel či o deliče nákupov na kasách,“ povedal hovorca spoločnosti Bezák. V predajniach, logistických centrách a pri pokladniciach sú tiež po novom umiestnené dezinfekčné dávkovače a zamestnanci dostávajú „mimoriadne vitamínové balíčky“, ktoré podľa Bezáka obsahujú hlavne ovocie.

Hygienické staničky na dezinfekciu rúk poskytuje zamestnancom, ako aj zákazníkom aj spoločnosť Kaufland. „V prípade potreby sme okamžite pripravení prijať ďalšie opatrenia v záujme maximálnej možnej ochrany,“ dodala hovorkyňa Lucia Langová.

Spoločnosť dm drogerie markt je pripravená aj na možné zavedenie preventívnej karantény. A to pre ktoréhokoľvek pracovníka, ktorý sa vrátil z rizikových oblastí alebo sa stretol s osobou, ktorá bola pozitívne testovaná na koronavírus alebo mala cestovateľskú anamnézu.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #koronavírus #online predaj