Už máte valentínsky darček? Na sviatok zamilovaných míňame stále viac

14.02.2020 11:30

Romantická večera, červené ruže, šperky či romantický víkend. Sviatok zaľúbených alebo svätý Valentín sa už, zdá sa, na Slovensku viac ako udomácnil.

Počas minuloročného sviatka zaľúbených minuli...
Počas minuloročného sviatka zaľúbených minuli Slováci na večeru vo dvojici o 88 percent viac ako v roku 2017. Autor: SHUTTERSTOCK

Výdavky okolo sviatku zaľúbených stúpli u nás od roku 2017 o 46 percent. Pričom počet kartových transakcií – teda nákupov on-line, sa za toto obdobie zvýšil až o 85 percent. Ukazuje to prieskum Love Index od spoločnosti Mastercard, ktorý vychádza z údajov o kartových transakciách z 53 krajín vrátane Slovenska.

„Ľudia stále viac uprednostňujú zážitky a kvalitne strávený spoločný čas a očakávame, že tento trend sa bude v ďalších rokoch aj naďalej posilňovať,“ povedal generálny riaditeľ Mastercard Slovensko a Česká republika Michal Čarný. Z výsledkov je však podľa neho zrejmé i to, že Slováci oveľa častejšie platia kartami, ako to bolo po minulé roky.

V minulom roku leteli na Valentína hlavne romantické pobyty. Počet transakcií v hoteloch sa u nás minulý rok vo valentínskom období v porovnaní s rokom 2017 zvýšil takmer o dve pätiny, ukázali údaje spoločnosti Mastercard. Pričom na romantický víkend minuli Slováci vlani o tretinu viac ako v roku 2017.

V minulom roku už podľa Love Indexu neleteli šperky. Ich nákup oproti roku 2017 klesol o pätinu. Romantická večera sa stala vlani klasikou. Počas minuloročného sviatka zaľúbených minuli Slováci na večeru vo dvojici o 88 percent viac ako v roku 2017.

Nezaostávali však ani výdavky v kvetinárstvach či klenotníctvach. "Na Valentína sa celkovo objem a počet platieb kartou v klenotníctvach zvýšil viac ako dvojnásobne,“ povedala hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková. Rekordérom vo výške výdavku sa vlani stal klient, čo svojej polovičke kúpil šperk za 1¤500 eur. Najväčší nárast bezhotovostných platieb však býva podľa Slovenskej sporiteľne každoročne v kvetinárstvach. Tu sa počas Valentína nakupuje až sedemkrát častejšie v porovnaní s bežným dňom. Priemerná cena za kyticu v minulom roku bola 18 eur.

V roku 2016, keď pripadol Valentín na nedeľu, minuli klienti Poštovej banky až 390-tisíc eur. Už o rok neskôr sa objem platieb v daný deň zvýšil takmer o 600-tisíc eur. V minulom roku 14. februára utratili ľudia viac ako 1,6 milióna eur. "Pred štyrmi rokmi minul klient Poštovej banky na valentínske darčeky, oslavy, zážitky či pobyty v priemere 31 eur, vlani to bolo už 36 eur,“ povedala hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Valentín #darčeky
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku