Ako uviedla manažérka závodu pre agentúru SITA, kanadský koncern sa rozhodol do závodu v Kechneci investovať viac ako 170 miliónov eur určených na kúpu nových technológií, nových montážnych liniek a reštrukturalizáciu závodu. „Momentálne sme vo fáze implementácie výroby produktov novej generácie, spustenie sa očakáva začiatkom roku 2020,“ uviedla Vaškovičová.
Zámer posilniť výrobu v závode v Kechneci potvrdzuje aj rozhodnutie firmy Magna umiestniť sem čast produkcie najväčšej objednávky na prevodovky v histórii koncernu, ktorú dostala od automobilky BMW. Dvojspojkové prevodovky pre pohon predných kolies, vrátane variantu s hybridným pohonom, sa majú v rámci tohto viacročného kontraktu vyrábať okrem Kechneca už iba vo fabrike spoločnosti Magna v nemeckom Neuensteine. Tieto prevodovky sa pritom podľa spoločnosti Magna budú využívať až vo viac ako 170 verziách automobilov.
Zmena vlastníka závodu je tak podľa jeho manažérky Kataríny Vaškovičovej výsledkom zámeru spoločnosti Magna sústreďovať svoje portfólio na inovatívne prevodovkové systémy. „Závod sa v súčasnom období pripravuje na rozbeh výroby novej generácie dvojspojkovej prevodovky a jej hybridnej verzie. Zároveň sa v Kechneci bude vyrábať spojka pre dané prevodovky,“ dodala.
Spoločnosť Magna sa stala 100-percentným vlastníkom niekdajšieho kechneckého závodu Getrag Ford Transmissions od 1. apríla tohto roku. Závod v Kechneci pritom pôsobí pod obchodným názvom Magna PT, s.r.o. V rámci Magna Powertrain je závod v Kechneci časťou skupiny Transmission Systems. Závod v Kechneci sa začal budovať v roku 2005 a pôvodne bol spoločným podnikom medzi firmami Getrag a Ford.
Koncern Magna so sídlom v kanadskom Ontáriu pritom patrí medzi najväčších automobilových dodávateľov na svete s kompetenciami so všetkých sférach vývoja vozidiel. Globálne vlastní 348 výrobných závodov a 91 vývojových centier a celosvetovo zamestnáva viac ako 170 tisíc zamestnancov. Svoje produkty dodáva pre viac ako 70 automobilových značiek.