Amazon v Seredi funguje už dva roky, vybavuje celú Európu

Americká technologická spoločnosť Amazon pred dvomi rokmi otvorila v Seredi v okrese Galanta najväčšie reverzné logistické centrum pre svoj rovnomenný globálny internetový obchod. Do Serede začali prichádzať neprevzaté alebo zákazníkmi vrátené zásielky z celej Európy.

14.11.2019 08:23
amazon, sered Foto: ,
Amazon v logistickom centre v Seredi zamestnáva viac ako 1700 ľudí.
debata (1)

Logistické centrum v Seredi zaberá plochu 64 000 metrov štvorcových a je vybavené najvyspelejšími technológiami a riešeniami. Spoločnosť v ňom zamestnala viac ako tisíc pracovníkov, ktorí pomocou týchto technológií kontrolujú a posudzujú stav vrátených produktov a rozhodujú o ich ďalšom osude. Či sú vhodné na opätovné použitie, alebo putujú na opravu.

Generálny manažér Matt Greene pri otvorení sereďského centra reverznej logistiky uviedol, že Amazon stavia svoje centrá tam, kde je dobrá infraštruktúra, možnosť získať kvalitných ľudí a kde sú vytvorené legislatívne podmienky na nepretržitú prevádzku. Americký technologický gigant Amazon pôsobí na Slovensku od roku 2011, kedy otvoril svoju korporátnu kanceláriu v Bratislave.

Logistické centrum Amazonu v Seredi vytvorilo od svojho vzniku viac ako 1 700 stálych pracovných miest. Celkovo Amazon na Slovensku zamestnáva 2 600 zamestnancov. Nábor nových pracovníkov pritom prebieha aj v súčasnosti.

„Keďže sme hlavne technologická firma, nemôžeme zabúdať na technológie, ktoré sa prelínajú všetkým, čo robíme. Vo viacerých logistických centrách využívame roboty alebo robotické ruky, všetky distribučné centrá ale využívajú najmodernejšie technológie, aby sa objednávka pre zákazníka čo najskôr skompletizovala a dostala sa k nemu domov,“ uviedla pri príležitosti dvojročného fungovania centra v Seredi PR manažérka Amazon CZ & SK Miroslava Jozova.

Zisk najväčšieho svetového internetového predajcu Amazon v treťom kvartáli tohto roku medziročne klesol o 26 percent, keďže firma sa rozhodla viac investovať do zrýchlenia doručovania. Amazon sa snaží skrátiť čas doručovania na jeden deň z dvoch, a preto zvyšuje počet zamestnancov a rozširuje svoju doručovateľskú sieť o ďalšie nákladné automobily a lietadlá. Amazon tvrdí, že skracovanie doručovania na jeden deň priťahuje viac zákazníkov. Tržby spoločnosti za tretí štvrťrok však prekonali predpovede a stúpli o 24 percent na 70 mld. USD.

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Sereď #Amazon #e-shop
Flowers