Podľa vedúcej jej tímu pre retail Kataríny Paule je to výsledok zdravého fungovania maloobchodného sektora a stále relatívne malého vplyvu on-line predaja na trh.
V Bratislave je v súčasnosti vo výstavbe druhá fáza nákupného centra Eurovea (25 000 m2), Aupark plánuje svoje rozšírenie o 10 000 m2, Tesco Extra v Petržalke v tomto roku otvára svoju prístavbu (4000 m2). Vo výstavbe je aj Stanica Nivy so 70 000 m2 nových maloobchodných priestorov, pripomína realitno-poradenská spoločnosť.
Z výsledkov prieskumu spoločnosti vyplýva, že v prvej polovici roku 2019 bola vo väčšine krajín Európy výstavba stabilná alebo mierne zlepšená. Avšak výrazný pokles výstavby v Turecku viedol k celkovému poklesu v celej Európe o 18 %, s ukončenými približne 863.000 m2 nových priestorov nákupných centier.
Približne 5,4 milióna m2 nových priestorov je už vo výstavbe a ich ukončenie je naplánované do konca tohto roka a v roku 2020. V posledných troch rokoch sa však v priemere o 8 % plánovanej výstavby predĺžilo, respektíve odložilo, čo znamená, že počet nových otvorených centier poklesne pod naplánované hodnoty.
Vývoj a náročnosť maloobchodného trhu zabezpečuje, že stále vidíme, že niektoré časti Európy dosahujú lepšie výsledky z hľadiska investovania a výstavby nákupných centier. Polarizácia pokračuje, a to aj v rámci jednotlivých krajín, a my vidíme, že sú zacielené určité typy miest, uviedla autorka správy – senior analytička spoločnosti Silvia Jodlowski.