Nemecká SWR: Volkswagen použil trik s emisiami u státisícov novších áut

Koncern Volkswagen podľa nemeckej televíznej a rozhlasovej stanice SWR zrejme manipuloval s meraním emisií aj u novších motorov emisnej normy Euro 6.

12.09.2019 14:32
debata (1)

Daný typ motora koncern od roku 2012 namontoval do státisícov áut, vrátane tých vyrábaných automobilkou Škoda. Postihnuté majú byť aj vozidlá Volkswagen, Audi a Seat. Koncern tvrdenie SWR popiera.

Z utajených dokumentov koncernu, ktoré má SWR k dispozícii, vyplýva, že motory série EA 288 majú softvér, ktorý rozozná, či je auto v normálnej prevádzke, alebo sú u neho práve merané emisie. Vďaka tomu vozidlá môžu množstvo emisií upraviť tak, aby motory v testoch prešli. V normálnej prevádzke ich potom môžu produkovať viac.

„Auto spozná, či je práve testované,“ je presvedčený emisný expert Axel Friedrich, ktorý mal možnosť nahliadnuť do materiálov z oddelenia technického vývoja Volkswagenu z konca roka 2015.

Ak je vozidlo testované, pridáva podľa neho dostatok látky AdBlue, ktorá pomáha znižovať emisie. Keď ale testovaný nie je a je v normálnej prevádzke, používa AdBlue oveľa menej.

V interných materiáloch koncernu, ktoré má SWR k dispozícii, je reč o „rozpoznávaní cyklu“, v ktorom sa auto nachádza, a tiež o stratégiách dávkovania AdBlue v „cykle a mimo cyklus“.

Volkswagen, ktorý v minulosti manipulovals meraním emisií u miliónov dieselových vozidiel, tvrdí, že autá s naftovým motorom EA 288 rôzne cykly nerozpoznávajú, a tiež, že neobsahujú žiadne nepovolené zariadenie, ktoré by množstvo emisií ovplyvňovalo.

Právnik Andreas Baier, ktorý na súdoch zastupuje klientov s manipulovanými motormi, je ale presvedčený o tom, že nové informácie dieselovému škandálu dodávajú úplne iný rozmer. „Pre nás to znamená, že Volkswagen klamal zákazníkov aj u nástupníckeho modelu (motora),“ uviedol. Nemecké úrady zatiaľ zistenie SWR nekomentovali.

Pre škandál, ktorý sa týka zhruba deviatich miliónov predaných áut koncernu, u ktorých sa manipulovalo s meraním emisií, čelia obžalobe aj niektorí vysoko postavení manažéri firmy, vrátane bývalého šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna. Obžaloba tvrdí, že svojím podielom na emisnom škandále spôsobili škody v celkovej výške 78 miliárd eur

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #automobilky #emisný škandál