Po Račianskej ulici tak bude premávať historicky najvyšší počet električiek. Električkové linky 3 a 7 tu spoločne vytvoria 120-sekundový interval.
Vďaka novej linke sa na Račianskej radiále navýši celková prepravná kapacita električiek oproti prázdninovému režimu zhruba o 70 percent. DPB je na tejto trati pripravený odviezť 9000 cestujúcich za hodinu.
„Budeme spoločne s magistrátom sledovať vyťaženie električiek a ak by kapacitne nestačil ani nový model prevádzky, budeme riešiť možnosť predĺženia ranných spojov linky 7 až na konečnú do Rače,“ informoval manažér PR a marketingu DPB Martin Žarnovický. Linka 7 bude premávať v čase najväčších prepravných nárokov, teda cez pracovné dni ráno od 5.30 do 9.00 h a popoludní od 14.00 do 18.00 h.
Starosta bratislavskej Rače Michal Drotován však tvrdí, že mestská časť od magistrátu naďalej žiada, aby električková linka 7 premávala z Komisárok, nakoľko veľké množstvo ľudí prestupuje práve v Rači na električky zo Svätého Jura a Pezinka. „Navrhované riešenie iba od Železničnej stanice Vinohrady považujeme za nedostatočné. Vo vzťahu k cieľu zníženia automobilovej dopravy na Račianskej radiále je nevyhnutnosťou, aby boli električky do Rače posilnené,“ vyhlásil na sociálnej sieti starosta.
Zmeny sa chystajú aj v ostatných častiach mesta. Električku linky 2 v plnej miere nahradí priame spojenie s centrom linkou 4. Zachované bude aj priame spojenie medzi Železničnou stanicou Nové Mesto a Hlavnou stanicou, a to rýchlejšími vlakmi linky S70, v ktorých vďaka integrovanej doprave platia rovnaké električenky a cestovné lístky na MHD, ako v električkách, autobusoch a trolejbusoch.
„V polovici septembra DPB posilní prevádzku autobusov 31 a 39, ktoré vozia študentov z centra mesta na vysokoškolské internáty. Od 15. septembra bude premávať aj špeciálny autobus 131, ktorý počas nedieľ a sviatkov bude voziť študentov z Hlavnej stanice expresne až k internátom v Slávičom údolí,“ spresnil Žarnovický. Prevádzka sa obnoví i na linke 184 z Hroboňovej na Ekonomickú univerzitu.