Alternatívu, ktorá počíta so železničnou stanicou Filiálka, podporilo hlavné mesto, Bratislavský samosprávny kraj aj ministerstvo dopravy a výstavby. "Mesto Bratislava preferuje alternatívu s výstavbou železničnej stanice Filiálka. Bratislava je zároveň za rozložený variant, kde sú vlaky z jednotlivých smerov ukončené v rôznych železničných staniciach na území mesta. Táto alternatíva zabezpečí rovnomernejšie rozloženie ponuky mestskej hromadnej dopravy. Mesto tiež preferuje variant, ktorý počíta so vznikom železničných liniek, ktoré umožnia využívať vlakovú dopravu aj na vnútromestské cesty, čím sa odľahčí mestská hromadná doprava a ponúkne rýchle a kvalitnejšie spojenie medzi vzdialenejšími časťami mesta,“ uviedol hovorca Bratislavy Peter Bubla.
Bratislavský samosprávny kraj preferuje alternatívu, ktorá obsahuje obnovenie stanice Bratislava-Filiálka. „Okrem opatrení v uzle Bratislava považuje BSK za nevyhnutné modernizáciu trate Bratislava – Kúty, trate Bratislava – Nové Zámky – Štúrovo, zvýšenie priepustnej výkonnosti trate Bratislava – Dunajská Streda – Komárno a zvýšenie priepustnej výkonnosti na už zmodernizovanej trati Bratislava – Trnava,“ uviedla hovorkyňa BSK Lucia Forman. Ministerstvo dopravy a výstavby sa pre denník Pravda vyjadrilo, že preferuje tzv. rozvojový variant, ktorý ráta so stanicou Filiálka. „Ministerstvo dopravy preferuje rozvojový variant, ktorý by v širšom spektre definoval rozvoj územia aj dopravy v hlavnom meste a obsahuje aj stanicu Filiálka, ktorá je sľúbená z hľadiska socioekonomických a urbanistických benefitov pre Bratislavu ako takú,“ uviedlo ministerstvo. Železnice Slovenskej republiky žiadnu konkrétnu alternatívu nepreferujú. „Preferujeme také riešenia, ktoré majú najväčší prínos v oblasti zvýšenia bezpečnosti a zrýchlenia dopravy, zlepšenia komfortu pre cestujúcich a obyvateľov hlavného mesta a jeho okolia,“ uvádzajú v tlačovej správe.
Definitívne rozhodnutie padne počas ďalších stupňov prípravy, do ktorých sú aj zahrnuté práve prebiehajúce rokovania so ŽSR, s mestom, VÚC a verejnosťou. „Pri rozhodovaní o preferovanej alternatíve je, samozrejme, najdôležitejšia funkčnosť a možnosť rozvoja celého systému. Zachovanie ekonomickej efektívnosti je však kľúčové pre zabezpečenie financovania projektu, najmä pri využití eurofondov,“ uviedlo ministerstvo dopravy.
Pozrite si zábery zo stanice Filiálka, ktoré boli natočené začiatkom tohto roka. (Vysielané 29. 1. 2019)