Zároveň predpovedal, že potrvá nejaký čas, než výrobca znovu získa dôveru zákazníkov, otrasenú dvoma leteckými katastrofami s 346 obeťami na životoch. Tie viedli k zákazu lietania spomínaných strojov po celom svete.
V predvečer parížskeho aerosalóne predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Dennis Muilenburg podľa tlačových agentúr vyhlásil, že Boeing nedokázal „konzistentne“ komunikovať s regulátormi a zákazníkmi, čo bolo „neprijateľné“.
Federálny úrad pre leteckú dopravu v USA (FAA) vytkol výrobcovia, že dlhšie ako rok neinformoval úrady o vadách svojho programu v pilotnej kabíne typu Max. Piloti sa hnevajú, že ich spoločnosť neinformovala o novom softvéri, ktorý bol v pozadí havárií v Indonézii a Etiópii. „Jasne sme sa dopustili chyby,“ pripustil.
Muilenburg sľúbil transparentnosť pri opätovnom uvádzaní lietadiel 737 MAX späť do prevádzky, čo by sa podľa neho malo stať v tomto roku. Boeing podľa neho čelí udalostiam s „pokorou“ a zameriava sa na obnovenie dôvery. Domnieva sa, že výsledkom bude „lepšia a silnejšia spoločnosť“.
Boeing 737 MAX 8 spoločnosti Ethiopian Airlines sa 10. marca zrútil krátko po štarte z etiópskej metropoly Addis Abeba. Na palube bolo 157 ľudí, nikto neprežil. Rovnaký stroj mal nehodu vlani v októbri, keď lietadlo nízkonákladovej spoločnosti Lion Air so 181 pasažiermi a ôsmimi členmi posádky na palube havarovalo krátko po štarte z letiska v Jakarte. Ani vtedy nešťastie nikto neprežil.