Legendárny expres Slovenská strela zvýšil kvalitu

Vlak Slovenská strela jazdí medzi Bratislavou a Prahou od roku 1936. Pôvodný štvornápravový vozeň bol vyrobený v Kopřivnickej Tatre. Dĺžka jazdy z východovej do cieľovej stanice vtedy trvala 4 hodiny a 51 minút, vrátane jedinej zastávky v Brne, s trvaním 35 minút. Neskôr sa dĺžku jazdy v roku 1938 podarilo zredukovať na 4 hodiny a 18 minút. Dnes túto trasu jazdí expresný spoj za 3 hodiny a 57 minút.

14.06.2019 13:00
Slovenská strela Foto:
Slovenská strela
debata (6)
Video

Od roku 2017 bol vlak začlenený do linky Metropolitan, no ostal aj pôvodný názov Slovenská strela, ale len z nostalgických dôvodov.

„Názov Slovenská strela nesú v súčasnosti aj dva vlaky od Eurocity, ktoré premávajú medzi Bratislavou a Prahou,“ uvádza Tomáš Kováč, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko. „V minulosti bol ako Slovenská strela označovaný legendárny motorový expres, ktorý bol prvýkrát do prevádzky nasadený ešte pred 2. svetovou vojnou,“ doplnil.

Štátny prepravca v posledných mesiacoch často čelil prípadom, keď mu zhorel rušeň, roztrhol sa vlak či na zastaraných vozňoch nastala iná únava materiálu. Vlak do Prahy je vraj tip-top.

„Vlaky Railjet predstavujú to najlepšie, čo bude na slovenských koľajach jazdiť, a ponúknu bezprecedentný komfort, ideálny napríklad pre obchodných cestujúcich, ktorí potrebujú ísť do Prahy len na otočku,“ uviedla ZSSK v tlačovej správe.

Vynovená verzia Slovenskej strely disponuje viacerými výhodami a nadštandardným komfortom. Samozrejmosťou je wi-fi pripojenie, prípojky 230 V či detské kino. Autobusom sa do Prahy dostanete za 4 hodiny a 40 minút. Konkurenčný Regiojet z Bratislavy do Prahy prejde za 3 hodiny a 57 minút s tým, že medzi Bratislavou a Prahou môžu vlaky jazdiť maximálnou rýchlosťou 160 km/h.

Dnes disponuje Slovenská strela niekoľkými novými benefitmi, pre väčší komfort cestujúcich. „Ponúka vhodnú alternatívu najmä pre takých, ktorí chcú českú metropolu navštíviť len na jeden deň, bez nutnosti prenocovania,“ vysvetľuje Kováč.

Vlaky sú vedené súpravou Siemens Comfort Viaggio, v ktorej sú cestujúcim k dispozícii nové a lepšie služby. „Ak jazdíte z Bratislavy, má to veľkú výhodu, že môžete ísť pokojne až ráno. Často to sám využívam a chodím v ranných hodinách“ opisuje Aleš Pohořal, redaktor venujúci sa oblasti železníc, ktorý si pochvaľuje vo vlaku aj jedlo.

V druhej triede Slovenskej strely nájdete napríklad veľkopriestorový vozeň, tichú zónu, wi-fi či elektrické zásuvky. „V prvej triede tiež nájdete veľkopriestorový vozeň, vozeň vhodný na prepravu imobilných cestujúcich, wi-fi a elektrické zásuvky. Taktiež máte k dispozícii dennú tlač, 0,5 l balenej neperlivej vody a poukaz v hodnote 2 eurá, ktorý si viete uplatniť na akékoľvek jedlo či nápoj,“ pokračuje Kováč. Nachádza sa tu aj tichá zóna, ktorá je určená na oddych cestujúcich. Tichá zóna sa nachádza len vo vlakoch kategórie Railjet, ktoré premávajú na trati Bratislava – Praha, Railjet express premávajúcom na trati Bratislava – Zürich a SuperCity premávajúcom z Košíc do Prahy.

Vo vlaku si prídu na svoje aj tí najmenší. Nachádza sa tu veľkopriestorový detský vozeň, pre deti do 10 rokov, s malým detským kinom.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #vlaky #Slovenská strela