Slovenské cesty sú nadmieru zaťažené, ich údržba je problémom

Nájsť peniaze na údržbu inžinierskeho diela, akým je cestná komunikácia, začína byť problém. Povedal to pre TASR predseda Slovenskej cestnej spoločnosti Ján Šedivý s tým, že každá časť cestnej siete má svoje limity a životnosť.

30.03.2019 12:18
debata (3)

Problémy s cestami 1. triedy a regionálnymi cestami na Slovensku rezonujú na všetkých odborných fórach aj v médiách. „Samosprávne kraje volajú, dajte nám peniaze, pretože my to z nášho rozpočtu neutiahneme,“ skonštatoval Šedivý o stave cestnej siete.

Cestné komunikácie podľa neho neboli navrhnuté na záťaž, ktorú musia v súčasnosti znášať. Problémom je aj to, že developeri rozvíjajú obytné a priemyselné centrá, ale zabúda sa na to, že tam treba po ceste dostať ľudí aj materiál, čo sa týka aj mestských aglomerácií.

Štátna tajomníčka rezortu dopravy a výstavby Ladislava Cengelová na Cestnej konferencii 2019 (26. 3.) informovala, že ambíciou ministerstva je z prostriedkov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra zmodernizovať viac ako 180 kilometrov ciest 1. triedy a minimálne 60 mostov.

.....

VIDEO: Pozrite si vo videu TV Pravda vizualizácie k úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka a nové fotografie z výstavby. Vo videu sa dozviete aj to kedy bude spustený pri Žiline tunel Ovčiarsko, tunel Žilina a ako bude doprava o pár mesiacov vyzerať zatiaľ bez tunela Višňové.

Video
3 debata chyba
Viac na túto tému: #diaľnice #cesty I. triedy