Aktuálnym problémom automobiliek sú podľa Tichého homologácie vozidiel na nové emisné normy. Európsky automobilový priemysel tiež podľa neho čakajú obrovské investície do áut na elektrinu, čo prinesie ich zdraženie a možno aj menšie predaje.
Veľké problémy, okrem brexitu, môže vyvolať hroziaca colná vojna medzi USA a Európskou úniou. „Keď sa všetky tieto faktory dajú dohromady, budú najbližšie roky pre automobilový priemysel veľmi náročné,“ povedal Tichý.
Samotného Saar Gummi Czech sa brexit nijako zásadne nedotýka. Export podniku do Británie sa pohybuje na úrovni jedného percenta tržieb. „Minimálny je aj náš nákup materiálov v Británii. Dopravu si zabezpečujú naši zákazníci sami a už pristúpili k predzásobeniu. Aj my nákupy v Británii riešime niekoľkotýždňovým predzásobením,“ povedal.
Kostelecký podnik je kľúčovým závodom svetovej skupiny SaarGummi, ktorá od roku 2011 patrí čínskemu koncernu CQLT. Česká spoločnosť, ktorá vznikla na zelenej lúke v roku 2000, vytvára štvrtinu tržieb celej skupiny.