Svetlo na konci tunela Višňové zhasína. Pozrite si zábery z takmer opusteného staveniska

Výstavba diaľnice pri Žiline namiesto akcelerácie spomaľuje. Dostavba jedného z najdôležitejších úsekov diaľnice D1 naberá meškanie. Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) chce budúci týždeň do vlády predložiť riešenie problému.

, 03.03.2019 06:00
debata (220)
Pozrite si najaktuálnejšie zábery priamo zo stavby. Stavenisko je takmer prázdne.

Rezort dopravy viackrát vyzval zhotoviteľa, ktorým je konzorcium stavebných spoločností Salini Impregilo a Dúha, aby zvýšili tempo prác. Napriek výzvam sa stavebné nasadenie nezvýšilo. V posledných týždňoch na výstavbe 13,5 kilometra dlhého úseku denne pracovalo len niekoľko desiatok pracovníkov.

Zdá sa, že štát nebude pokračovať vo výstavbe s aktuálnym zhotoviteľom. Na stavbu bude musieť nastúpiť nový zhotoviteľ. Rezort dopravy tak bude musieť vypísať nové verejné obstarávanie. V takom prípade by sa obnovenie prác odsunulo o niekoľko mesiacov. Do úvahy prichádza aj priame zadanie zákazky konkrétnej stavebnej firme. Érsek potvrdil, že s jeho pripravovaným riešením súhlasí aj Brusel.

Podľa pôvodných plánov mal byť úsek hotový v decembri 2019. Dnes je jasné, že tento termín dodržaný nebude. Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala musí byť hotový do konca roku 2023, pretože inak Slovensko príde o eurofondy, ktoré má pre tento úsek pripravené.

Súčasný zhotoviteľ v tendri predložil ponuku so sumou 409,8 milióna eur. Ide o necelú polovicu odhadovaných nákladov. Súčasťou úseku je aj tunel Višňové, ktorý sa po dostavbe stane s dĺžkou 7 445 metrov najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku. Celý úsek dokončí južný obchvat Žiliny a vodičom umožní vyhnúť sa kritickému úseku na ceste prvej triedy I/18 vedúcej popod Strečno.

© Autorské práva vyhradené

220 debata chyba
Viac na túto tému: #výstavba diaľnic #diaľnica D1 #tunel Višňové
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy