Rezort dopravy viackrát vyzval zhotoviteľa, ktorým je konzorcium stavebných spoločností Salini Impregilo a Dúha, aby zvýšili tempo prác. Napriek výzvam sa stavebné nasadenie nezvýšilo. V posledných týždňoch na výstavbe 13,5 kilometra dlhého úseku denne pracovalo len niekoľko desiatok pracovníkov.
Zdá sa, že štát nebude pokračovať vo výstavbe s aktuálnym zhotoviteľom. Na stavbu bude musieť nastúpiť nový zhotoviteľ. Rezort dopravy tak bude musieť vypísať nové verejné obstarávanie. V takom prípade by sa obnovenie prác odsunulo o niekoľko mesiacov. Do úvahy prichádza aj priame zadanie zákazky konkrétnej stavebnej firme. Érsek potvrdil, že s jeho pripravovaným riešením súhlasí aj Brusel.
Podľa pôvodných plánov mal byť úsek hotový v decembri 2019. Dnes je jasné, že tento termín dodržaný nebude. Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala musí byť hotový do konca roku 2023, pretože inak Slovensko príde o eurofondy, ktoré má pre tento úsek pripravené.
Súčasný zhotoviteľ v tendri predložil ponuku so sumou 409,8 milióna eur. Ide o necelú polovicu odhadovaných nákladov. Súčasťou úseku je aj tunel Višňové, ktorý sa po dostavbe stane s dĺžkou 7 445 metrov najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku. Celý úsek dokončí južný obchvat Žiliny a vodičom umožní vyhnúť sa kritickému úseku na ceste prvej triedy I/18 vedúcej popod Strečno.