VIDEO: Pozrite si aktuálne zábery z výstavby križovatky Triblavina.
Po presune zvodidiel zhotoviteľ stavby začne s prácou na konštrukčných vrstvách diaľnice D1. Po rozšírení pravej časti diaľnice sa doprava presmeruje na už rozšírenú časť cesty. Následne sa bude rozširovať ľavá strana.
Po rozšírení bude mať samotné teleso diaľnice dokopy osem jazdných pruhov spolu s odstavnými pruhmi na oboch stranách. Na diaľnici pribudnú zjazdy a výjazdy, ktoré vozidlá privedú na kruhové objazdy samotnej križovatky. Tie sa budú nachádzať pod diaľnicou. Výstavba križovatky má stáť necelých 20 miliónov eur, pričom štát jej realizáciu financuje z vlastného rozpočtu.

Projekt od roku 2015 realizuje stavebná spoločnosť Porr. Práce na stavbe boli v minulosti pozastavené. K ich obnoveniu došlo v lete minulého roka. Podľa pôvodných plánov mala mať diaľnica po dostavbe šesť jazdných pruhov bez odstavných pásov. Namiesto nich projekt počítal s výstavbou jednosmerných dvojpruhových ciest po oboch stranách telesa diaľnice, tzv. kolektorov.
Kolektory v najbližších rokoch pri diaľnici nevzniknú. Štát pristúpil k zmene koncepcie križovatky, keďže v tesnej blízkosti Triblaviny vznikne križovatka diaľnic D1 a D4. Triblavina má byť hotová na konci roka 2019, prípadne začiatkom budúceho roka. Triblavina bude prvou časťou diaľnice D1, so štyrmi jazdnými pruhmi na oboch stranách. V budúcnosti má byť diaľnica D1 takto rozšírená až po križovatku Blatné. Od Blatného po Trnavu bude mať šesť jazdných pruhov s odstavnými pruhmi.