Prečo sa ľudia netrhajú o elektromobily? Môže za to ich cena

17.01.2019 11:07

Elektrické vozidlá s batériami (BEV) sú tohtoročným výrobným trendom číslo jeden v automobilovom priemysle, no pre spotrebiteľov je najväčšou prekážkou vstupu do elektrického sveta automobilov ich cena.

Na druhom a treťom mieste sa ako hlavné prekážky kúpy týchto áut umiestnili možnosti nabíjania vozidla a rozsah komunikácií, ktoré sú na tento typ vozidiel pripravené. Tieto zistenia prinieslo dvadsiate vydanie celosvetového prieskumu KPMG Global Automotive Executive Survey.

Hlavným trhom pre elektromobily bude podľa prieskumu v budúcnosti Čína. Oslovení manažéri sa v prieskume zhodli, že práve táto krajina predbehne konkurenciu svojimi batériovými elektrickými vozidlami. Iba malá časť z najvyšších predstaviteľov automobilového priemyslu vo svete sa obáva, že ziskovosť v tomto odvetví poklesne. A to napriek tomu, že najmä predstavitelia mladšej generácie už nebudú v budúcnosti chcieť vlastniť auto.

Medzi značkami je podľa top manažérov v autopriemysle na budúcnosť najlepšie pripravená Toyota. Za ňou nasledujú BMW a Tesla. Ako svoje ďalšie vozidlo by si väčšina spotrebiteľov chcela kúpiť hybrid. Podľa prieskumu KPMG je celkovo najdôležitejším kritériom pri nákupe nového vozidla ochrana osobných údajov a bezpečnosť. Pre dve tretiny respondentov z krajín V4 sú hlavným kritériom celkové náklady na vlastníctvo a využitie automobilu. Nasleduje bezpečnosť a prvú trojicu uzatvára možnosť jazdiť pohodlne a rýchlo.

Najväčší potenciál z funkcií, ktoré si môže zákazník vybrať na požiadanie, majú navigačné systémy, prispôsobiteľnosť tempomatu a zlepšenie výkonu. To sú vlastnosti, za ktoré sú spotrebitelia najviac ochotní priplatiť si v prípade konfigurácie auta na mieru.

Global Automotive Executive Survey 2019 je dvadsiatym vydaním každoročného prieskumu spoločnosti KPMG International. Prieskum sa uskutočnil online formou v mesiacoch október – november 2018. Svoje postrehy poskytlo viac ako 1 000 manažérov pôsobiacich v automobilovom priemysle a viac ako 2 000 zákazníkov. Spoločnosť KPMG Slovensko je nezávislým členom medzinárodnej siete KPMG a na Slovensku pôsobí od roku 1991.

VIDEO: Pred Slovenskom, ako automobilovou veľmocou, stojí veľká výzva – elektromobilita. Vypočujte si názor Alexandra Matušeka, prezidenta Združenia automobilového priemyslu (ZAP) SR, čo je potrebné urobiť.

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#elektromobil #automobilky
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku