Celkovo sa v krajine predalo 2,37 milióna vozidiel, čo je takmer o sedem percent menej ako predvlani. Vyplýva to z predbežných údajov, ktoré zverejnil zväz výrobcov a predajcov áut SMMT.
Predaj vozidiel s naftovým motorom sa znížil o takmer 30 percent. Záujem o naftové vozidlá klesá od emisného škandálu automobilky Volkswagen v roku 2015. V roku 2016 sa naftové vozidlá na celkovom predaji áut v Británii podieľali 48 percentami, predvlani sa však ich podiel začal znižovať a vlani predstavoval už len 32 percent. Podobný trend je vidieť v mnohých ďalších európskych krajinách.
Predaj negatívne ovplyvnilo aj zavedenie novej metodiky merania emisií a spotreby automobilov WLTP, platné od septembra. Niektoré automobilky nestihli včas nechať otestovať svoje modely, a na trhu tak od septembra niektoré modely chýbali.
Zástupcovia odvetvia tiež varujú, že odchod Británie z Európskej únie, ktorý sa má uskutočniť koncom marca, je rizikom pre ďalšiu budúcnosť sektoru. Automobilový priemysel v krajine zamestnáva 850 000 ľudí a je jedným z mála úspechov v britskom spracovateľskom sektore od 80. rokov minulého storočia. SMMT upozorňuje, že investície v automobilovom priemysle v minulom roku zrejme klesli, v tomto roku sa predaj áut zrejme opäť zníži a prípadný neriadený brexit by mohol mať vplyv na pracovné miesta.
Minuloročný pokles bol najvýraznejší od roku 2008, keď sa predaj áut znížil o 11,3 percenta. Ešte v rokoch 2015 a 2016 bol dopyt po autách rekordný, v roku 2017 sa ale už predaj znížil. Niektorí analytici považujú dopyt po autách za jeden z popredných ukazovateľov budúceho ekonomického výkonu.
Britská ekonomika podľa posledných údajov ku koncu minulého roka výrazne spomalila. Trh s bývaním sa takmer zastavil a spotrebiteľské úvery rástli najpomalšie za takmer štyri roky, upozorňuje agentúra Reuters.