A vo veľkom nakupujú aj vozidlá vyrobené na Slovensku. Navyše po nabehnutí výroby nitrianskeho závodu britskej automobilky Jaguar Land Rover sa Spojené kráľovstvo stane jedným z najvýznamnejších obchodných partnerov Slovenska.
Veľká Británia má úniu opustiť 29. marca tohto roku. Tri mesiace pred odchodom nie je jasné, za akých podmienok sa tak stane. Poslanci britského parlamentu totiž nesúhlasia s dohodou, ktorú s Bruselom vyrokovala ich premiérka Theresa Mayová. Jablkom sváru je severné Írsko, ktoré v prípade odchodu trvá na vytvorení pevnej hranice. To však môže rovnako ako v minulosti viesť ku krvavým konfliktom. Aj preto s pevnou hranicou nesúhlasia ani predstavitelia Európskej únie.
Z ekonomického pohľadu zas Briti stratia jednoduchý prístup na európske finančné trhy. Londýn sa pritom pýši titulom finančného centra Európskej únie. Získať ho chce však aj francúzsky Paríž alebo nemecký Frankfurt nad Mohanom. Samotné zachovanie bezcolnej únie na prepravované tovary je podľa britských poslancov viac výhodné pre Európsku úniu ako pre kráľovstvo. Pre vysokú cenu práce totiž čoraz viac miestnych fabrík začína presúvať výrobu do lacnejšej strednej Európy. Nový závod automobilky Jaguar Land Rover môže na Slovensku vytvoriť až 14-tisíc pracovných miest v čase, keď v samotnej Veľkej Británii dochádza k prepúšťaniu tisícov zamestnancov.
Pre tieto ekonomické dôvody britská premiérka pravdepodobne nenájde dostatočnú podporu a potom sú v hre tri možnosti. Takzvaný tvrdý brexit prinesie okamžité zavedenie ostrých hraníc aj ciel. Druhou možnosťou je opätovné vyhlásenie referenda, v ktorom Briti znova rozhodnú, či chcú odísť z Európskej únie. Treťou možnosťou je, že Spoločenstvo ponúkne Veľkej Británii ďalšie ústupky, ktoré ju nakoniec presvedčia k podpore navrhovanej dohody. Podľa nej ostane bezcolná únia aj po 29. marci 2019 a vyjednávači budú mať ďalšie dva roky na nájdenie konečnej podoby budúcich obchodných vzťahov.