Sezónnymi výpredajmi si predajcovia uvoľňujú miesto v skladoch, aby mohli nakúpiť nový tovar. Veľké obchodné reťazce sa otvoria zákazníkom až 27. decembra.
„Zľavy, ktoré počítame z odporúčaných maloobchodných cien alebo cien pri začatí predaja, dosiahnu až 80 percent,“ uviedol marketingový riaditeľ českého internetového obchodu CZC.cz Milan Duda. Najväčšími trhákmi výpredajov majú byť mobilné telefóny, notebooky, televízie, herné konzoly či audio.
V Datarte potrvajú výpredaje do polovice januára. „Výrobky do výpredajov budeme postupne pridávať a ponuku top produktov obmieňať,“ dodala hovorkyňa Iva Pavlousková. Spoločnosť Nay začína s 50 % zľavami v e-shope, svoje kamenné predajne otvorí 27. decembra.
Aj v e-shope Alza.cz a v jeho slovenskej odnoži Alza.sk sa najvyššie zľavy budú pohybovať okolo 80 percent. „Povianočné výpredaje štartujú hneď po Štedrom dni, teda 25. decembra. Končia sa podľa toho, aký je záujem o produkty a kedy sa vypredajú. Najneskôr však do konca januára,“ uviedol projektový manažér obchodu Jaroslav Kotápiš. Hej.sk okrem dopravy zadarmo ponúkla na objednávky vybraných tovarov z 25. decembra “extra zľavu” vo výške 10 %.
Internetové obchody cielia hneď po Vianociach predovšetkým na tých, ktorí dostali pod stromček hotovosť. Podľa minuloročného prieskumu reťazca Albert chcú mladí ľudia do 34 rokov pod stromček hlavne práve peniaze. Preferuje je 44 percent z nich.
Rad on-line obchodníkov spustilo tento rok hlavné zľavové akcie na tzv. Čierny piatok už na konci novembra. Podľa údajov porovnávača cien Heureka.cz bola tento rok najsilnejším predajným dňom v e-shopoch v predvianočnom období prekvapivo nedeľa 25. novembra. V predchádzajúcich rokoch išlo väčšinou o druhý pondelok v decembri.