Pekári spustia informačnú kampaň 'Poctivý obchod'

Slovenský zväz pekárov, cukrárov a cestovinárov (SZPCC) spustí v budúcom roku na Slovensku informačnú kampaň o nekalých obchodných praktikách s názvom "Poctivý obchod".

20.12.2018 11:40
debata (3)

Pekári budú oceňovať férových obchodníkov, spotrebiteľ sa tak bude môcť rozhodnúť, koho svojím nákupom podporí. Iniciatíva má za cieľ zastaviť nekalé obchodné praktiky niektorých predajcov.

„Hlavným zámerom informačnej kampane je poskytnúť konečnému spotrebiteľovi čo najviac informácií o spôsobe správania sa obchodníkov na trhu tak, aby mal spotrebiteľ sám možnosť posúdiť, ktorých obchodníkov bude svojím nákupom podporovať,“ opísala predsedníčka zväzu Tatiana Lopuchová.

Iniciatíva nadväzuje na podpísané Memorandum o poctivom obchode medzi Zväzom obchodu SR a Slovenským zväzom pekárov, cukrárov a cestovinárov z júna tohto roka. Zväz sa touto iniciatívou snaží pokračovať v krokoch, ktoré rozbehlo Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR zameraných na zlepšenie postavenia slovenských výrobcov v potravinovom reťazci.

Zväz tak pripravuje na rok 2019 marketingovú kampaň a jedným z nástrojov hodnotenia bude označovanie poctivých obchodníkov logom „Poctivý obchod“. Toto ocenenie sa bude udeľovať už v januári 2019 na základe anonymného hodnotenia pekární na Slovensku.

„Ak nájde spotrebiteľ konkrétnu prevádzku označenú logom ‚Poctivý obchod‘, môže si byť istý, že svojím nákupom podporuje tých obchodníkov, ktorí sa správajú vo vzťahu k výrobcom a dodávateľom v súlade so zásadami poctivého obchodného styku a nenúti svojich dodávateľov predávať pod ich vlastné ekonomicky oprávnené náklady. Takýto obchod je nádejou pre slovenských výrobcov,“ dodala Lopuchová. Verejnosť nájde všetky informácie na internetovej stránke poctivyobchod.sk.

Slovenskí pekári podľa vyjadrenia podpredsedu Rady pekárov SR Viktora Gumána oceňujú aktivity rezortu pôdohospodárstva, ktoré sú zamerané na podporu postavenia slovenských výrobcov a dodávateľov v potravinovom reťazci. Zároveň však musia priznať, že prijatie osobitného odvodu pre obchodné reťazce je už od novembra 2018 dôvodom, pre ktoré časť zahraničných predajcov v niektorých prípadoch odmieta upraviť dodávateľské ceny pre potravinárov.

„Sme radi, že rezort pôdohospodárstva už predložil nový zákon o poctivých vzťahoch v obchode s potravinami do Národnej rady SR a zároveň sa rokuje o implementácii európskych pravidiel spoločného vyjednávania organizácií výrobcov. Po prijatí týchto legislatívnych opatrení dôjde k naplneniu celkového zámeru ministerstva a existuje veľká šanca, že nerovnováha v potravinovom reťazci sa výrazne zlepší v prospech slovenských výrobcov a dodávateľov,“ konštatoval Gumán.

3 debata chyba
Viac na túto tému: #obchod #nekalé obchodné praktiky #pekári