„Rovnako ako vy chceme dosiahnuť efektívnejšie elektronické služby, ktoré výrazne znížia priestor na korupciu,“ povedala srbská premiérka Ana Brnabičová. Šéfka srbskej vlády v utorok osobne navštívila Slovensko, kde na vlastné oči videla výhody reformy verejnej správy označované skratkou ESO.
„Srbská republika stojí pred neľahkou úlohou a rovnako ako Slovenská republika v rokoch 2012 a 2013 chce reformovať verejnú správu a poskytovať lepšie služby občanom,“ povedala ministerka vnútra Denisa Saková. Zároveň dodala, že jednou z reforiem na Slovensku bolo vybudovanie klientskych pracovísk v každom okresnom meste. Tie sa stretávajú s dobrým ohlasom a skracujú čas čakania na administratívny výkon aj o niekoľko hodín.
Z celkového počtu 79 plánovaných pracovísk už funguje 55 klientskych centier. Vybudovanie klientskeho centra v hlavnom meste Slovenska skrátilo dobu čakania na dopravnom inšpektoráte zo 4 hodín na 16 minút.
Pri zavádzaní elektronickej komunikácie sa viaceré slovenské vlády stretli s rôznymi problémami. Najvážnejšie boli počas vlády Ivety Radičovej. V tom čase totiž v rámci reformy skolabovala celá elektronická správa daňovej správy a IT technici museli opravy vykonávať priamo v ostrých dátach. Daňoví kontrolóri spomínali aj prípady, keď systém tú istú vratku DPH poslal dvakrát. Podnikateľ tak namiesto 1 milióna eur dostal až 2 milióny eur.