V súčasnosti je v procese rekonštrukcie a pripravuje sa na rýchlosť 160 kilometrov severná vetva slovenskej infraštruktúry.
„Z nášho pohľadu je to regionálna rýchlosť a nie rýchlosť pre diaľkové vlaky,“ dodal. Na otázku o možnosti cestovať vlakom z Bratislavy do Košíc bez zastávky medzi týmito mestami povedal, že aj vzhľadom na infraštruktúru by to neprinieslo väčšie zrýchlenie. „Pohyb by bol na úrovni InterCity s časom štyri a pol hodiny,“ konkretizoval.
O stave infraštruktúry uviedol, že sú aj stanice bez perónov, stanice, cez ktoré prechádzajú rýchliky so 60-kilometrovou rýchlosťou, aj stanice, cez ktoré nemôžu ísť dva vlaky súbežne vedľa seba.
To sú podľa neho obmedzenia, ktoré bránia väčšiemu zrýchleniu spojenia východu a západu Slovenska. Vec treba riešiť s projektantmi, rezortom dopravy a ďalšími a povedať, aká je budúcnosť železničnej dopravy na Slovensku, a zadefinovať základné parametre, uzavrel obchodný riaditeľ.