GM už o svojom zámere informovala kanadskú vládu, oficiálne má byť oznámený v pondelok. Zatvorenie závodu je súčasťou plánu globálnej reštrukturalizácie automobilky, ktorý sa zameriava na výrobu ekologickejších hybridných vozidiel, a tie sa v meste Oshawa nevyrábajú. Uzavretie závodu sa vzhľadom k odbytovým ťažkostiam očakávalo.
Závod blízko Toronta začal prevádzku v roku 1953. Vyrábajú sa v ňom sedany Cadillac XTS a Chevrolet Impala a nákladné automobily Chevrolet Silverado a GMC Sierra. Za tohtoročných prvých desať mesiacov sa výroba v závode v porovnaní s predchádzajúcim rokom znížila o 60 percent.
Proti plánu GM chce bojovať kanadský odborový zväz Unifor, najväčšie odbory v súkromnom sektore v krajine. Podľa jeho informácií nemá závod v meste Oshawa pridelený žiadny produkt po decembri 2019.
„Na základe záväzkov prijatých počas zmluvných rokovaní v roku 2016 Unifor toto oznámenie neprijme a vyzýva GM, aby splnil ducha tejto dohody“, uviedla odborová organizácia vo svojom internetovom vyhlásení.
Firma je v Kanade tiež pod tlakom politikov, pretože v roku 2009, keď jej hrozil bankrot, prijala podporu miliárd dolárov od vlád USA, Kanady i Ontária, pripomenula agentúra Reuters.
Reštrukturalizácia GM súvisí so zhoršovaním predajov v Severnej Amerike. Podľa mnohých predpovedí sa celkový predaj motorových vozidiel bude v USA v najbližších dvoch rokoch ďalej znižovať. Pritom k podstatnému spomaleniu predajov došlo v posledných mesiacoch v Číne, ktorá je najväčším trhom automobilov na svete a je tiež najväčším trhom GM. Podľa analytikov má spoločnosť v Severnej Amerike príliš veľa závodov vyrábajúcich sedany, ktorých odbyt sa stále zhoršuje.
Akcie firmy za posledný rok stratili 12 percent hodnoty.