Potreba vyrábať batérie a elektrické autá, a nie spaľovacie motory, a vznik nových geopolitických hrozieb, prinúti výrobcov automobilov urýchliť hlboké reformy, ktoré pre niektorých hráčov predstavujú existenčnú hrozbu.
„Z dnešného pohľadu je šanca približne 50:50, že nemecký automobilový priemysel bude aj o 10 rokov stále patriť medzi svetovú elitu,“ povedal.
K tlaku na zníženie emisií oxidu uhličitého a emisií oxidu dusíka sa teraz pridáva kampaň proti individuálnej mobilite a proti automobilom, povedal Diess.
„Všetci sme zvyknutí na to, že máme prekvitajúce priemyselné metropoly okolo centrálnych výrobných závodov nemeckých automobiliek a ich dodávateľov, kde ľudia radi žijú a pracujú, ale to nie je zaručené na veky,“ povedal Diess na konferencii vo Wolfsburgu.
„Ak sa pozriete na bývalé bašty automobilového priemyslu ako Detroit, Oxford-Cowley alebo Turín, pochopíte, čo sa stane s mestami, keď kedysi silné korporácie a vedúce odvetvia zoslabnú,“ dodal.