Odteraz tak nebude možné zaregistrovať do prevádzky vozidlo, ktoré by nespĺňalo nové limity. Podľa automobiliek spôsobuje nová metóda predĺženie dodacích lehôt niektorých modelov áut až o niekoľko týždňov. Niektoré vozidlá potom z ponuky úplne vypadli, pretože výrobcovia ich nedokázali prispôsobiť novým pravidlám.
Testy áut budú teraz pritom až dvojnásobne dlhé. Je ich viac, pretože sa osobitne posudzujú rôzne kombinácie výbav, motorov a prevodoviek. Navyše doba spracovania na úradoch sa tiež natiahla.
Meraním navyše musia prejsť všetky varianty vozidla, teda aj autá líšiace sa rozdielnymi pneumatikami. Pôvodne bolo treba u každého modelu merať emisie a spotrebu iba u tých variantov, ktoré mali iný motor alebo typ prevodovky.
Automobilky požadovali odloženie platnosti nových noriem aspoň do roku 2020. Európske inštitúcie však ich žiadosti odmietli. Hlavnú úlohu pritom hrala aféra „dieselgate“, v ktorej sa ukázalo, že niektoré autá majú odlišné emisné normy pri testoch a v prevádzke.